|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att när min Bmw 320i e36 har gått ett bra tag & hunnit bli varm & man stannar helt & sen vill lägga i ettan för att starta & få den att rulla så låter det inte så fint,den typ galopperar fram och det hörs ett konstigt ljud från bak axeln,, för att undvika detta vid långa bilköer brukar jag starta med tvåan istället & då utan som helst problem,det blir så bara när jag lägger i ettan då motorn e riktigt varm,, Är det någon som kanske kan ge mig ett tips om vad det kan vara & om det är lätt att byta,,eventuellt pris Tackar för alla svar:) | |
|
Så gjorde en gammal merca när man kört ett tag började den låta. Bytte bakaxel sen var problemet borta. Kanske kan vara bakaxeln men fler får nog gärna svara. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
min klonkar till när jag drar iväg på ettan och kastar i 2:an kan det vara bussningarna? vad kostar sånna till min bmw 323-85? |
|
| Konstigt att det bara e när den e varm !! då kan det ju inte va bussning eller axel ju !! | |
|
Ingen som haft detta problem tidigare alltså? Den blir så bara när den e varm & man kan då inte lägga i ettan för då hoppar bil fram som det kan göra när man övnigskör i börjar:) Om jag lägger i tvåan fungerar det utan några problem, är tacksam för alla tips & råd |
|
328_huggarn |
ja har nå liknande problem.. eller problem och peroblem vet ja inte, men när ja lägger i ettan så klonkar det till i bak axeln.. men det bli bara ett klonk, inte så att bilen hoppar eller nå sånt.. skulle vara intressant att veta vad det kan vara.. !? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.