|
|
|
|---|---|
| Vad kan man ha förutom volvo turbogivare till ett ms Jag har luft tempgivare 325 93 fungerar den tro?? Alla förslag är välkommna. | |
| Det är flera stycken söm kör ms vilka givare har ni???? | |
|
Kör ju inte med MS men skall koppla in en tempgivare tillsammans med MAP sensorn på vid inkoppling av SMT6. Då tänkte jag använda Saabs sensor, sitter på alla 900t16/9000t16 kanske på insprutarna med, dels för att jag har ett gäng liggandes och dels för att det finns gott om info om dem som temperatur/ohmtals diagram/tabeller. Det är iallafall en NTC sensor (Negative Temperature Coefficient) en blå kontakt som sitter på insuget mot blocket på dem. Förresten försökte ringa ang motorfästen...skall försöka ringa ngn kväll. mvh//Martin |
|
|
mät upp hur kurvan ser ut från den så kan man göra en ny tempgivarfil och ladda in i MS Du behöver 3 temperatur/resistans värden. /Per |
|
|
Jag har bytt nr 0707230268... Jo jag läste i mega manualen att det skulle finnas ett program som översätter resistansen till ms. Jag har inte kommit så långt jag vill inte köpa på mig massa saker som jag inte har nå nytta av.Man kan köra med ac delco givare ska tydligen va billiga. Vart köper man sånna jag vet inte vilken bil dom sitter på... |
|
|
mät vad den givaren du har nu har för värde vid typ 25grader eller vad det är för utetemp nu och vilket nummer den har så ska jag kolla i listan om den funkar. /Per |
|
| Ja använde en lufttempgivare från Volvo 440. Funkar skitbra. Tål laddtryck me. Den sitter innan spjället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.