AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
644

min sänkning blev ine bra hur ska jag göra

fi
17
filly
325iC 94
Jag köpte ett weitec kit som skulle sänka 30/15 men nu e det så himla tokigt att den blev på tok för låg i bak trots att jag bara skulle sämka den 1,5 cm (vilket hade varit perfekt vill inte ha den lägre än så) Men nu när man tittar på den e den nog 3-4 cm lägre i bak än vad den skulle vara. Någon som har något bra förslag på vad jag kan göra. Om det enda raka kanske e att lätta plånboken å köpa 4 nya fjädrar eller kan jag hitta bara bakre fjädrarna någonstans?
Vore tacksam på svar.

hoppas jag får vettiga svar
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Reklamera dom, det borde du kunna göra. Det är ju viss skillnad mot utlovad höjd.
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Det var synd att det blev så mycket mer än utlovat. BMW har annars tre olika övre gummin (de du sätter på bakfjädern). Har för mig att det är 5, 10 resp 15mm som skall finnas. Kanske kan vara ngt att prova. Med de kan du reglera höjden tills du är nöjd. Observera att de inte är byggbara på varandra.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För ett antal år sedan så fick jag en Golf VR6 sänkt och resultatet var liknande ditt. Även däckfirman som gjorde jobbet tyckte det såg fel ut. Dom kontaktade leverantören och det visade sig att bakfjädrarna var fel. Kommer inte ihåg om det var så att det var fel modell eller det var fabrikationsfel. Fick nya fjädrar någon vecka sedan och då såg bilen ut som jag önskade.

Om du har tillgång till en likadan bil som din så mät från skärmkant till centrum av fälgen på denna och sedan motsvarande på din bil så får du ju åtminstonde ett ungefärligt mått på hur mycket som är sänkt.

___
BMWCS #5157
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Har du friska dämpare bak.. min bil blev lite högre när jag satte nya dämpare bak.

Mvh/ Daniel

fi
17
filly
325iC 94
tack för alla svar. Det lustiga e att jag har pratat med de som sålde fjädrarna och jag e inne på min andra sats. Det började med att fjädrarna fastnade i varandra i fran så det klångade i fram när man körde över gupp. Fick en ny sats och det var samma där. Då åkte jag upp till de och de fixade så klångandet försvann. Men nu dök det här upp och jag orkar inte gnälla hela tiden (har väl pratat med e typ 10-15 ggr)
Tycker det e skit mysko at allt händer på min bil och jag undrar om någon haft samma peoblem med Weitec fjädrar också?

hoppas jag får vettiga svar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.