|
|
|
|---|---|
|
Morsning! Har alltså vibrationer i ratten när jag bromsar med lätt fot. Vid kraftig inbromsning känner jag inget konstigt. Hastigheten tycks inte spela någon större roll. Har letat lite i forumet och de flesta tipsen vid bromsvibrationer tycks handla om skeva bromsskivor, men borde inte ett sådant problem vara kännbart även vid hård inbromsning? mvh Nebolt /e36 touring/ | |
|
Hade precis detta problem tidigare i somras. I mitt fall räckte det med att montera bort belägg och bromsok, göra rent och smörja med kopparpasta. Nu bromsar bilen perfekt, inte en tillstymmelse till vibration. Just det faktum att vibrationerna försvann när man trampade ordentlig på bromspedalen fick mig att misstänka att något kärvade lite lätt. |
|
|
Tack för tipset Nockenwelle, ska prova. Alltid trevligt med lösningar som inte kostar skjortan, hoppas bara att det fungerar för mig också. Har tyvärr begåvats med tummar stelopererade i den centrala delen av handflatorna men det kanske går ändå. Finns ju en mekguide här på autopower som jag hoppas stämmer med e36. hyvens Nebolt |
|
| Ja, det är ju trevligast att prova med de billiga lösningarna först. Hoppas det får bort vibrationerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.