AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
823

750 E38

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Vad tror panelen om detta:

750ia -95:a
18600 mil
cosmossvart
svart skinn utökat
tv/navi
elgardin
cdväxlare
mm. mm. det verkar finnas det mesta som man behöver
19" däck/fälgar
Vita blinkers fram
-00:ans klarglasljus bak
Ac Schnitzer utblås
nerlackad
tonad runt om
ser mycket bra ut.
import -02 eller -03
mycket gott skick snygg och prydlig överallt.
miltal verkar stämma jag förutsätter att servicebok och liknade finns.

Vad är rimligt att ge för denna bil? Priserna varierar grymt mycket men detta exemplaret verkar vara i mycket gott skick vad jag förstår så vad skall man då betala?

Eller rättare sagt: vad skall jag betala emellan på min 750iAL -91 som är i gott skick, nylackad, rostfri och fullutr. med highline utr., xenon, 26100 mil, 17" med fina däck nästan allt fungerar även ac, mm. Vad är rimligt att lägga emellan om båda parter skall bli nöjda?

BMW CS #5139
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag tycker ca 70000-80000:- känns som en rimlig mellanskillnad...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Scheckheft
Hej
Värderar E38:an till mellan 90 - 100tkr. Är däremot inte lika insatt i E32:ans prisbild.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Tyvärr för säljaren av 750e38an är det nog svårt att få den mellanskillnad som Jesperado skriver. Tror att du kan få kanske 30-35KSEK för 750:n och kanske ett slutpris på 80-90KSEK för 750?

Är jag helt ute och cyklar?

/Simon
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tackar för alla svar hittils vill gärna ha så många åsikter som möjligt.

Jag tycker såhär:
70-80.000 i mellan skillnad är för mycket. Det ju inga problem att hitta en fin välutrustad -95:a med tv/navi och runt 20.000 mil för de summorna i tyskland. Då utan 19" hjul mm. men sådant kan man ju skaffa till efteråt.

Jag tycker att ovan nämnda E38 borde kosta runt 100.000 kr, det tycker jag att den är värd, visst kan man hitta exemplar för 80.000 kr också men frågan är hur dem ser ut i skicket.

Min E32:a om jag skulle sälja den så kommer jag aldrig någonsin släppa den under 40.000 kr, det är den verkligen värd, då kommer jag istället behålla den livet ut och använda den som likkista modell XXL den dagen det är dags för begravning, som någon annan skrev här på forumet!

BMW CS #5139
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
J.L: Spara 750iL E32:an tills det kommer någon som har pengar som kan betala det som du vill ha för den. Jag fick 50kkr för min och det var jag nöjd med. De ville gå under 50kkr, men jag sa nej hela tiden. Så stå på dig så slipper du lida av att ha gett bort din E32! 20-30kkr är ju som fickpengar för en sådan, tycker jag. Du får inte mycket för de pengarna heller, bara lik i samma prisklass. Du borde ha Individual i din 750. Måste ha varit fel när jag ska skulle få informationen om din bil. Ibland kan BMW databas strula så man inte får ut Individualdatan.

//Schnitzer

*Svenska M5 E34 Registret: Länk
*Svenska M5 E39 Registret
Mellanskillnaden på mina värderingar blir ungefär de samma som du nog färväntar dig J.L. Räknar med att de båda bilarna kan säljas någorlunda snabbt till de priser jag angav. Kanske går det dock som Schnitzer påpekar att få ut extra med is i magen, med risken att bli ståendes ett år till med bilen förståss.

/Simon
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Schnitzer:
Du har alldeles rätt, min nuvarande E32:a är för fin för att skänkas bort. Om jag skall sälja den på annons kommer jag inte släppa den om jag inte får bra betalt. Helst hade jag velat sälja den till någon entustiast som förstår sig på bilarna som tar hand om den och kan bevara skicket.

Simon:
jag tycker att det är en realistiskt mellanskillnad du nämner. Visst värderar jag min E32:a något högre men i det sammahanget värderar jag även E38:an högre så skillnaden blir ändå den samma.

BMW CS #5139
g_
56
g_sson
740ia-94
byte mot min bmw 740ia-94 e 38 + pengar (jl)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.