AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
905

återställa färddator

Jag har dragit ut på detta med tankningen, tänkte som vanligt: jag tar nästa mack men så kommer det ingen , man börjar bli nervös och kollar hur många kilometer är det kvar på den soppan man har enligt färddatorn. när den är nere på typ -> 10km så ersätts siffrorna i displayen med tre stäck som om det redan var tomt. fast det verkar finnas lite marginaler så jag når till bensinmacken och tankar. det har hänt någon gång tidigare men då efter tankningen så blev allt normalt i displayen igen. inte denna gång. något har hängt upp sig och det står --- i displayen trotts att det är fulltankat.
Har någon annan råkat ut för detta också? hur kan man återställa detta?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Har du provat den "vanliga" återställningen ... lyft av minuspolen från batteriet i 10min . Brukar lösa de flesta problem

///MVH TONY
haha, lite extremet men kanske värt att testa :-)
nån med kanske mer moderat tips?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Det är väl inte extremt....
Men sålänge tankmätaren fortfarande funkar så verkar det vara det vettigaste och lättaste sättet att börja på.
det löste sig efter nytankning igår kväll. dock rätt irriterande fenomen detta.
Helga
Men jag tankar alltid om jag kan när det börjar lysa rött.
Har kört slut på soppan tidigare. Inget roligt plus inte bra för motorn.

MVH helga

Helga
Helga: jag har en sån sjuk symptom att när jag är ute på landsvägen så tror jag att alltid att det är lungt till näst mack. Och sedan visar det sig att nästa mack är typ i Norrland. Men hemma tankar jag alltid i tid. det är dumt att låta bränslesystemet torka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.