AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.897

Idioter på BMW Börsen !!

Sida 3 av 4
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Skalon: Du verkar ju ha gått över styr alldeles, varför uppröra sig över en sån skitsak som att man inte vill ha mailsvar på en annons?
Ta lugnande kopp te eller nåt och slappna av, du får det klart lättare i interaktionen med övriga världen...
Tommie: Tråkigt att läsa sådana påhopp men håll ut, det är snart vår igen och då blir allt lite ljusare igen!

Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-)
Det är väl fullt förståligt att alla inte älskar datorer , men kanske tar sej tid och lägger in en annons!!
Och skriver maila ej.... Vissa kanske tycker det känns bäst att göra upp en affär via tel och andra via mail.

Det är ju inget att haka upp sej på !!

Billy B-10
Länk
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Jag personligen svarar aldrig på en annons som inte har en mailadress eller en annons där annonsören inte vill ha mail. Detta för att jag alltid vill ha alla uppgifter "på papper" så att inte säljaren kan slingra sig senare när man kommer och tittar på objektet.

Så min bilköparrutin startar alltid med en rejäl mailkonversation innan jag ringer och berättar att jag skulle vilja titta på bilen. Men jag tycker inte att de som inte använder mail är idioter men att de missar många presumtiva spekulanter.

apocalypsorödmetallic...
Gammal tråd som fick liv....:-)

/Simon
netz
Å hej å hå vilken tråd!!! lite jobbig att läsa men många poänger.

Gus. Your loss , du "kan" missa det där "klippet" pga utebliven mailadress.
Jag har själv lagt in en annons (annonsguiden)åt en kompis utan dator med texten "Enbart telefonsvar",det funkade utmärkt bilen såldes till en nöjd köpare.
Däremot när jag sålde min 740IA,mailsvaren "Jösses"!!! 100% skräp.Maila beskrivningar,bilder,Maila beskrivningar,bilder,Maila beskrivningar,bilder.... skambud,skambud,skambud....osv.
Bilen såldes till en som ringde.Gissa hur jag kommer att göra nästa gång?!.

Min rutin blir nog att ta en rejäl diskussion istället.

Nu ska ja sprätta en bira på altanen=SOMMAR
Ha´t gött

Länk

V-12= 12 rätt!
Jag brukar skriva i annonsen:

Seriöst inresserade ringer såklart!!

Hur många av er sitter på jobbet och surfar.
Istället för att vara produktiva, så tittar ni på annonser och skickar ett och annat brev. Det är inte en seriös köpare.
Finns undantag, men jag skriver mer om regel än undantag!

Danijel
li
1.959
liste
535i -89
Tråden är gammal, men ämnet uppenbarligen fortfarande lika hett. När jag letade bil innan jag slog till på min nuvarande mailade jag nästan uteslutande till de säljare som hade objekt som intresserade mig. En del svarade pliktskyldigt "Orkar inte skriva, RING!!!" och dom sållades självklart bort direkt. Andra svarade med info och bilder precis som en seriös säljare ska göra. Många, många, MÅNGA sket dock fullständigt i att det satt en snubbe och kollade på deras annons med pengar i fickan, och svarade inte överhuvudtaget.

Det talas så mycket om seriösa köpare hit och dit - hur vore det om säljarna åtminstone orkade svara på frågor från spekulanter?

Jag har för mig att jag har sagt det förut: det är inte SÄLJAREN som avgör om jag är seriös eller inte, det är JAG SJÄLV!
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
säljaren har ju betalt och satt in annonsen så han har ju all rätt att diktera vilka villkor som ska gälla för sin försäljning. Sen är det ju upp till köparen att ta ställning, om man ställer upp på de villkoren eller om man ska leta vidare efter en annan annons.
jobbigt när man får alla skitmail från oseriösa "köpare"!!
när de kommer med sanslösa prisförslag på under halva utsatta priset osv. när man inte ens har kommit o kollat på bilen..... det är jobbigt!
Gemini__
Använde mig enbart(nästan) av mail vid köpet av min nuvarande bil. Blev ett 20-tal mail, innan jag för första gången, lyfte luren för att få några detaljer bekräftade. Tid, plats och datum o.s.v.

Helt suveränt med mail, betydligt lättare att ta till sig fakta och info om ev. objekt. Som via tel. är omöjligt, syftar på t.ex. bilder, inscannat material(ex. servicehäftet) samt all övrig ev. dokumentation. Man vill bilda sig en så "klar" uppfattning som möjligt om bilen, innan man åker en längre stäcka för att kika på den.

Mvh:
Tompa
netz
liste:Självklart avgör du själv som köpare om du är seriös eller inte(det låter väl logiskt).
En säljare gör ju också en bedömning vid en kontakt med en köpare.
Vad jag märke med min annons var att det var svårare få grepp om det verkligen fanns ett intresse,på telefon är det lättare att genomskåda "kollare,bluffare".

Emanuel:Öh!! Bakruta i rummet ??????????????.

Länk

V-12= 12 rätt!
bumper.. du som lirade q2 va? :) [33]bumper om jag inte minns fel?
sålde bilen för ett par veckor sedan och allt jag har av BMW är en bakruta (som jag skänker bort om någon vill ha!) som står i mitt rum!
Emanuel,

själv tycker jag det är ännu jobbigare när dessa personer ringer och skriker och försöker att hota sig till ett sjukt lågt pris. Mailar man svarar jag endast "nej" eller "accepteras inte".

/Simon
Nä det är inte trevligare när de ringer!! som du säger slipper man höra deras röster på mail..... tur att de inte skickar bilder bara!! :)
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Den som sätter in en annons är ju uppenbarligen oxå den som dikterar villkoren för hur kontakterna skall skötas lr hur?
Själv har jag satt in många annonser, oxå till polare som ej vill ha svar via mail. Tex, de jobbar borta hela veckan och kommer hem till helgen, ja då har de ett mobnr ist.
Har själv fått mail där det typ bara stått. Du får 5000;-
Sånt är det ju bara att lägga ner. Min morsa har en mailadress men har bara kollat sin inbox 2ggr/år och hon e ingen idiot för det...hähä..

///FrIIk

netz
simon_en:Där är ju faktiskt en poäng med mailsvar,det är lättare att ignorera mailsvar än en envis galning som skriker i telefon
Själv har jag inte råkat ut för någon än...

Emanuel:ang bakruta hehe!!! de ä ju egentligen en kul grej, jag tror jag ska spara utbytta delar (mindre) snygga till dom lite
och hänga dom på väggen(nu tror ni nog den här jeppen har flippat ur helt)
jag har inte tänkt hänga dom ovanför hörnsoffan, utan på väggen i garaget, det är helt kala,vita väggar.

Kanske var jag ute solen för länge idag..........:-))))

Ha´t

Länk

V-12= 12 rätt!
Netz,

hade många som ringde och skrek när jag försökte sälja min bil hösten 2001. Tokbyten och prutningar på 30-40 KSEK erbjöds. Alla som var otrevliga ringde självklart från "skyddat nummer". Dock ringde några trevliga från skyddat nummer också ska tilläggas.

Jag var billigast på mobile.de för en 528i 97:a med multiratt, stolsvärme etc.

Behöll den, annonserade ut den 4 KSEK på våren 2002 och fick den såld på två dagar. Uppenbarligen ska man inte ha för lågt pris, men absolut inte för högt heller. Hade turen att lågkonjunkturen endast slagit till i min bransch (databranschen) våren 2002, nu verkar läget att sälja bilar betydligt kärvare....

/Simon
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
"En del minns kanske att det utannonserades en M3/M5 "killer" här på BMWpower sidan för knappt ett år sedan,det skulle vara en E30 ix Touring modifierad och trimmad av HARTGE 300 hkr 300 km/h Jag ringde några samtal och pratade med killen som sålde bilen vi bestämde träff för affär, 35mil 4timmar senare kom jag fram till en 325ix touring i princip std utförande.mkt dåligt exemplar enl mig o min följeslagare, bilen var import utan skyltar utan papper mm . Han som sålde bilen ägde inte den själv mm
den handpenning som jag skickat i förväg hade han ej kvar. För att göra en lång historia kort m.a.o. SUPERBEDRAGARE. Kontenta, den annons han utformat och som han fortfarande hävdade trots mina avslöjanden på plats, kommer att användas som bevis."

Alltså, även om jag tycker synd om dig för att du råkade ut för en bedragare, så inte skulle jag lägga handpenning på något överhuvudtaget innan kontrakt är underskrivet. Allra minst på något jag aldrig sett IRL. Hoppas det löser sig för dig hursomhelst.
Shady
tycker inte man är någon idiot bara för man inte använder mail...men killen som startade tråden har ju redan berättat att det inte riktigt var så han menade..

jag tycker nog som många andra här inne att det är bäst att sätta in en mailadress när man försöker sälja nått..

jag brukar försöka beskriva bilen jag säljer i minsta detalj redan i annonsen då slipper man folk som ringer eller mailar om sånt istället får man (förhoppningsvis) kvar folk som är intresserade av annat än bilder och lite info

jag brukar själv också börja med att maila lite fram och tillbaka så jag vet det mesta om bilen sen efter det ringer jag upp bestämmer tid för att kolla på bilen

och angående det där med bevisvärde på mail så är det ju inga som helst problem att spåra ett mail och jag tror väl att det står i alla kontrakt man skriver på med olika isps att man själv är avsvarig för sin uppkoppling så en säljare kan inte slingra sig och säga att det inte är han som har skrivit mailet när det kommer från hans adress med hans ip nummer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.