|
|
|
|---|---|
|
Länk Vär det här? Måste vara bland det dumaste jag har hört på länge! Är det inte lika bra att förbjuda bilar helt på en gång så slipper någon över huvudtaget dö i trafiken! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." | |
| Här i Florida får inte 16åringar köra efter 10 PM och 17åringar efter 11 PM fram tills 6 AM. Förbudet gäller inte till och från arbete, eller om någon annan i bilen är över 21 och har körkort. | |
|
det där är ju som statistiken som säger att man kör sämre än kvinnor.... män står för 55% av alla olyckor på ett ungefär. men det stå¨r aldrog nåt om att män kör 75% av alla mil med bilar i det här landet... (ok 75% e taget ur luften men unegfär så lär det väl va) räknar man på dessa siffror kör kvinnor 250% sämre än män. /Jonas |
|
|
Förbjud precis allting så blir det nog bra. DOH! --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Hah, jovisst! Det skulle säääääkert funka Herr Trafikpolischef Rune Peterson! Hur skulle det t.ex gå för de som jobbar nattskift och måste använda bilen för att ta sig till jobbet, då bussar och dylikt ofta inte är i trafik på natten här i norr? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Man blir såååå trött på alla dumheter, kanske borde föreslå att alla andra bara får köra på natten och ungdomar på dagen. ;o) Hehehehe... |
|
|
hur i helvete ska jag göra då jag kör lastbil på natten???????? Men så långt tänker dom väl inte |
|
| Hr Pettersson är (anser jag) en fundamentalist, som gärna skulle vilja ha ett storebrors-samhälle, där polisen styr allt och alla. Finns bara ett ord = integritetskränkande! | |
pob |
Fan vad jag blir förbannad på sånt här! /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
Ett panikförslag kanske? Men alla som kör som dårar får ju ta till sig, oavsett ålder. Vi har problem i trafiken och ett tempo som är kraftigt uppdrivet, inget snack om detta, För t.ex 20 år sedan såg man inte de idiotkörningar som förekommer nu. Hade bilarna inte varit säkrare generellt sett idag så hade statistiken (antal dödade/svårt skadade människor) varit ännu värre. Nu är bilarna tekniskt bättre, och det är dags för förarna att visa bättre hänsyn osv så slipper vi se förslag som dessa. FP |
|
bustorp |
Kan inte annat än att hålla med folke. Vi lever i ett samhälle där ansvar, omdöme o hänsyn är endast ord utan innebörd för många. PS. Akta dig, folke. Moralsnack är inte populärt här på forumet där alla vet bäst och där många tror att man föds med erfarenhet.:) BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.