|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tjo! ska köpa mig en bmw 528 -98 och undrar vilket försäkringsbolag som har de bästa villkoren//pris gällande ovanstående bil??? bilen jag ska köpa är importerad, JA! Vv. svara med pris/år samt namnet på försäkrings-bolaget! (har sökt på forumet och hittat en del svar, men startar en ny tråd endå;) tack på förhand mvh Zandman/kent | |
|
Det beror helt på vilket postnummer du har, ålder på ägare samt antal skadefria år. Enda sättet att kolla detta är att ringa runt till bolagen själv. :-( ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Är väl 200:e gång en sådan här fråga kommer upp. Mig veterligen finns inget orakel på denna site som lyckats suga ur alla prisuppgifter ur alla försäkringsbolag. KOLLA själv! /Simon |
|
|
Tjo! tack för ditt svar Magnus M!! vad gäller simon_en's svar så vet jag att det finns "sådana som han" på alla forum, suck. tycker inte man behöver svara alls om man inte har nått bättre att säga/svar, självklart har jag kollat själv och även här i forumet. Men ibland kan man ha tur, typ någon vet ett bolag som generellt ligger lågt i premier när det gäller just BMW:n. btw, har ett bra pris nu hos if, som vill ha 561:- i månaden/helförs. tror inte jag hittar nått billigare!! bor i villa med garage samt skadefri i 18 År. |
|
| Jag skulle kollat med Länsförsäkringar eller Tennant. Mina erfareneheter säger att de alltid är bllligast. | |
|
zandman: först, välkommen till forumet, lika ny som jag ser jag. Men, Magnus M och simon_en gav faktiskt samma svar, kolla själv. Plus att simon_en påpekade mängden av dessa typer av trådar där svaren bara kan tas rätt på av frågeställren själv. Och precis som det finns "sådana som han" på alla forum så finns det "sådanahäromöjligtattsvarapåtrådar" på alla forum. Förövrigt fel forumsdel. Men men, back to topic. Kolla med Tennant vad årspremien blir hos dem. För min egen del skiljde det 4 000:-/år helförs. för mig i sthlm mellan det näst billigaste och Tennant. :-] /guess |
|
|
Välkomna ni två. Länk eller Länk. Lycka till :-) |
|
|
Är det en importbil så verkar Folksam vara minst krångliga, och faktiskt även ha lägst premie, på dom bilar jag ägt, och funderat på att äga... Men ring och kolla. |
|
|
bäste herr zandman, jag är INTE en sådan människa som är stökig. Jag vill endast medverka till att: 1) Nyttja redan gjorda foruminlägg (i detta fallet torde antalet överstiga 100st) 2) Se till att nödvändig information kommer med från början, i aktuellt fall lämnas ingen information alls förutom själva bilen och dess årsmodell, inte ens körsträcka näms. 3) Höja kvaliteten på forumet, med frågor som denna riskerar det att dö ut. Ber om ursäkt om jag verkade något spydig, dock är frågan väldigt obegåvad och svaret är självklart att ingen kan svara exakt på, något som redan finns besvarat i ett otal tidigare trådar. Sök t ex på www.lansforsakringar.se för prisuppgift. /Simon |
|
|
öhh, bäste mister simon_en tror du har missuppfattat mig lite! jag kanske var lite otydlig jag oxå, men det jag menade var att dom som har en bmw 528 skulle svara med vad DOM betalar OCH vilket bolag DOM har, så kanske man sett ett mönster där vilket bolag som är billigast för just den bilen. "Vv. svara med pris/år samt namnet på försäkrings-bolaget!" tack för era svar samt välkomnanden, det värmer!! vet sen tidigare att bmw-folk är bra "gubbar" då jag har ägt 5-6 st själv genom åren, senaste var en 530i -88 då den var modern;) efter det har jag åkt audi ett tag. (måste bara berätta följande!) letar ju ny bil som sakt va, så för några dagar sedan var jag och testa en audi A6 2,8q 30v -98. sambon tyckte den var en kalas bil. men, jag med mitt bmw-hjärta sa att jag inte tänkte köpa den utan att pröva en BMW523-528 och jämföra bilarna mot varandra. efter viss tvekan gick sambon med på det och jag drog ner till stockholm där jag hittat en, satte mig i den och jag var nyförälskad, känslan går ju inte bort i första taget om man väl ägt en. vilken bil!!! från det att jag såg den komma in på parkeringen vi skulle mötas på så hade jag glömt audin och när jag sen satte mig i den och körde fattar jag inte att jag åkt Audi i 5ÅR. fina bilar det med men det går ju inte att jämföra med BMW mvh zandman/kent |
|
|
zandman: Ja står på "din" sida, tycker att man få säga o fråga i stort sett vad man vill på ett forum...ja menar de e väl de detta forum är till för :) ///Schumi |
|
Helga |
Helt rätt fråga på. Min 528 -97, import -02, idag 13.000 mil, är helförsäkrad inkl. allrisk eller vad det heter hos Länsförsäkringar. Bor i en mindre stad. Hus med garage. Kör cirka 1.500 - 2.000 mil/år med den bilen. Full bonus. Halvårspremie: 2.600 kr LF försäkringsbesiktigade bilen först och det var bra tycker jag med tanke på skick, fälgar, CD-anläggning, ACC, multiratt, larm m.m. Fotograferade och dokumenterade. Plats Svensk Bilprovning i Halmstad med en "riktig" besiktningskille. Finns säkert andra som är billigare men vet att många andra är klart dyrare. Ex.vis Trygg Hansa.............. MVH Helga Helga |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Svensksåld 528-96 4700 kr /1500mil IF ///MVH Hasso Länk |
|
import 528 -97 ~13kkr /2500mil , Folksam // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
tack o bock! mvh Zandman |
|
|
Som Tommy Power skriver så har du en importbil så är Folksam det minst krångliga bolag.nu har ju jag inte den av vissa bolag så kallade sportbilen 528 utan gubbilen 523 och betalar lite under 7 tkr/år ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
| import 528iA Helförsäkring inklusive Plusförsäkring (0:- självrisk och drulleförsäkring) ~6300 kr, 1000 mil/år i Malmö, Trygg Hansa, högsta bonus, mer än 20 skadefria år. | |
| Det finns en tjänst som heter INSPLANET, Länk nu har jag personligen inte testat den men en bekant prövade dom och dom letade fram bästa försäkringen åt honom utan kostnad. Tydligen så får dom kick-back av försäkringsbolagen och kan därför göra det kostnadsfritt, någon som har några erfarenheter av dom ? | |
|
Ah, efter din förklaring så klarnade det t.o.m i min skalle. 528 -96. 36 år, fler än 10 skadefria år, lägenhet med bil på gatan, årspremie 8170:-/år, helförsäkring, 1500mil. Försäkringbolag Tennant. Ska inte spela någon roll om bilen är import eller svensksåld, samma preimie. Men krav för att få försäkra bilen kan skilja så som omkodade nycklar, märkta rutor m.m. Vet inte om det bara var jag som hade otur, vill hur som helst inte såga insplanet som en dålig lösning men i mitt fall så var de dyrare än vad jag själv fick fram, samt en uppdatering av förfrågan besvardes aldrig. /guess :-] |
|
|
Efter att ha läst om att man kan få billigare förskäkring så ringde jag upp Folksam och pressade min premie till 6100:-/1500mil 3000:-bonus bilen skriven på frugan(30år),ner till Hassos 4700:- verkar vara en omöjlighet med en importare i allafall. |
|
| Jag har en importerad 528 97:a,intagen-00. Jag köpte den -02 och ringde runt till olika bolag,och alla krävde att jag skulle ha minst en till försäkring i bolaget tex hemförsäkring. Hos Länsförsäkringar frågade killen om jag visste nån som hade en bil som jag kunde ta försäkring på,så jag ställde på en sierra i en månad tecknade trafikförsäkring på den och sade upp den efter 1 månad. Då kunde han teckna en helförsäkring på 528:an. Jag betalade tills i år 6984:-,men nu sänkte dom till 5232:- (helår helförsäkring). Min första reaktion var "va bra", men sen börjar man fundera hur dom helt plötsligt kan sänka premien så mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.