AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.808

M3 e36 402m på 13,72

Sida 2 av 2
Vad ska en M5 E34 göra normalt göra på 402m, låga 14 höga 13?

Isf borde den vara duktigt trimmad.

Fast`n Loud Turbo Proud.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Som jag har förstått det så är den chippad + lite annat med ca. 360hk + att han kör med riktiga MT slicks och dumpar type från varvstoppet, (inte sant Dolorest??))

Jag tycker 8.0sek tiden på 201 är sjukt jävla bra, jag misstror dig inte alls, men det låter nästan för jävla bra:)

Har du lättat den något när du kör??
Om inte, så är det sjukt bra gjort med en så pass tung bil på 201m måste jag säga. Hoppas du klämmer en 7:a också!!

MVH: Henrik

///M3
Rätt kille bakom spakarna kanske?

Den är bara chippad plus hemmasnickrat avgas. Fast de snabbaste vändorna körde han väll lite lättat, men han körde endå 12.8 eller ngt liknande med ALLT i, stereo etc.. respect :)

Mvh Per
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
De är sjukt att en m5:A går fortare än m3;an Fast den har ju ca 60hk mer men ett par kilo mer å.. jag tycker iaf att de är grymt bra att köra så fort! Måste hitta mer M power i min m3;A 3,0:a !

Min bil Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det är inte alls konstigt att den går bättre än en 3.0:a.

Men...utan dom däcken och dom starterna så skulle man nog kunna lägga på runt 8/10 sek på tiderna skulle jag tro. Starte gör otroligt mycket.

Säger inte detta för att verka negativ. Tycker ändå den går RIKTIGT jävla bra oavsett.

MVH: Henrik

///M3
do
49
dolores51
M3 CAB-97
320 Turbo
Det som är gjort åt bilen är:
Köhler chip.
Hemsnickrat Ferritta system.Och detta bygge är inget jag är stolt över :)
Borttagna kattar.Och detta är endast för jag hade planer på att bygga in ett lustgassystem men det blev aldrig av,effektmässigt vet jag inte om det har någon betydelse med borttagna kattar.

Motor,kamaxlar,insug,grenrör,ventiler mm mm är helt standard.

Jag körde 12:89 med full mundering i bilen stereo slutsteg mm..
12:63 repan kördes med denna urplockade inredning:
Passagerar stol.
Baksäte.
Stereo.
Reservhjul.
småplock......

Jag vägde allt som plockades ur bilen och den totala vikten låg exakt på 79,3kg.
Med denna lättning så vägde jag bilen med jag själv i och då stod vågen på 1697kg!!!
typ tom tank.

Jag startar på varvstoppet med min bil men det är inte alls säkert att det funkar bra på någon annans bil jag har laborerat massor med lufttryck i däcken, kopplingsval och när jag skall växla osv och har tydligen hittat dom rätta varvtalen till växel 2 och 3.
Det är inte bara att smocka på ett par sådana här däck och sen säga att nu kommer det gå fort men du har däremot ett helt annat utgångsläge att om du lär dig bilen med dessa däck så kommer det gå klart mycket fortare allt eftersom....
Vilken predikan det blev nu då.... :))
Det bär i väg duktigt i starten och slitaget är enormt på drivlina och upphängningar.
Skulle vara kul att veta 0-100kmh på en sådan repa.

Får se om tid och pengar räcker till men gör det det så blir det ett kraftigt ombyte till överladdning till nästa säsong annars fortsätter jag mer än gärna i sugklassen ett år till.
Men det kostar ju ca 100-150000:- om man skall ha det seriöst gjort så nu blir det övertid i massor tror jag :)
Bilen är nu avställd och kommer inte brukas förrän om ca7-8mån igen.
Mvh Jonas/Västerås
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.