|
|
|
|---|---|
|
Funderar lite ibland på att sälja m5:an. Dock inte för att jag vill sälja den utan för att det känns för dyrt att äga den ibland så det kan bli så att man måsta sälja då m5:an kräver och förtjänar omvårdnand. Det är en 92b som är alpinvit. ca 22000mil, import -00, Helt nya bromsar runt om (skivor+belägg), Relativt ny ställda ventiler (feb) Relativt nyservad med olja i motor, låda, bakaxel. Alla 3 remmarna byttes i förra veckan. Bilen är i mkt. bra skick men ej i toppskick då det finns några mindre skavanker på den som dock inte är några problem att fixa till. Här är utrustningslistan på den. byggt 19.05.1992, EZ 01.07.1992, (218 U) Alipnweiss II, interiör 0318 - svart skinn - - servotronic - shadow line - grön del i övre framruta - tak-rails - dubbel-tak-lucka - solskydd-draperier-bakre dörrar - golvmattor i velour - elektr. ställbara stolar (förarstol med 'memory') - stolvärme, fram - strålkastar rengöring med intensiv tvätt - AUC (automatisk luftomvandlare) - klimaautomatik (!) - tempomat - BMW Bav. Cassette III-Radio - HIFI-högtalare-system - cassett-hållare kliman är helt nyrenoverad med ny kondensor, torkfilter mm. Fylld i förra veckan. Det enda som inte fungerar är farthållaren. Det sitter 18" hamman motorsportfälgar på den (slitna däck som måsta bytas till nästa sommar. Originalfälgar finns ej. Det finns ingen servicebok till bilen, men jag har telenr. till en tidigare ägare som gjort motorrenovering på bilen och då bytt kamkedjor, ventiler + nyfrästa säten (racing), portat toppen lite. Han har även sett alla papper från tyskland mm. Bilen tar ingen olja alls och går kanonbra. Vad tror ni bilen är värd?? | |
|
Bilen har gått relativt mycket, men eftersom servicebok saknas är hög miltal ocksä en fördel. Vit på m5or är ibland en nackdel. M5T är svårvärderade... På mobile finns en för 6.850 euro... och uppåt. Runt 90-100k skulle jag tippa. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
| ja, en vit kan vara nackdel, men den är ju också mkt ovanlig med endast 7st tillverkade i denna färg så till rätt köpare så kan det ju även vara en fördel. Runt 80-90k bör väl vara ett ganska ok pris om man vill sälja relativt snabbt. | |
|
Det låter rimligt. |
|
|
Tror det blir svårt att få mer än cirka 65 000:- för bilen, förutsatt att du vill sälja den någotsånär snabbt. Högt miltal, oattraktiv färg (även om jag personligen gillar den), ingen servicebok, icke original fälgar med slitna däck - det är punkter som tillsammans sänker värdet ganska rejält. Jämför gärna med de M5 tourings som finns i PowerBörsen. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| ja, du det finns väl knappast någon för de pengarna. Inte ens i Tyskland får du ett lik för 65k så det går ju absolut få mer än 65k för bilen. Fälgarna som sitter på bilen kan man lätt byta mot m5 3.8 fälgar då dessa kostar runt 35k nya och är inte något skavda alls så det bör inte sänka värdet något nämnvärt. Den billigaste jag sett ligger på 87k och min är mer välutrustad. | |
|
Bilen är svårbedömd, enda sättet att veta vem som har rätt hall112 eller KH är att testa. Tror att slutpriset hamnar mellan era förväntningar personligen, men utan belägg för det... /Simon |
|
|
såg nu att det finns en för 65k, men den har ju ganska så allvarliga fel som kan kosta mängder att åtgärda som tex trasig ac + att nivåreglering läcker olja. Annars så ligger dom ju i ca 80-110k som verkar vara i snarlikt skick som min är i. Jag vet ju inte än om jag vill sälja, men det kan nog ev. bli en annons så får vi se. Får man hyffsat betalt så kanske det blir att sälja. Det blir väl lite svårt att göra sig av med den då det är den härligaste bil man hafft. |
|
|
Man behöver inte gå så långt som till Tskland för att hitta en för 65 k. Den här finns på PB. Länk Den har några defekter enligt annonsen. Om hall112`s ska kosta mer eller mindre kan inte jag avgöra. |
|
|
jo alla bilar som man inte sett och provkört mm är mkt svåra att bedömma värdet på. Säljare är ju oftast så fula och säger att bilen de har är i toppskick och sedan är det lik. Det kommer dock inte hända med den som blir intresserad av min. |
|
|
hall112, Länk 65 000:-, mer attraktiv färg än din bil, skicket verkar ungefär likvärdigt. Sverige är världens M5-touring-tätaste land, varpå priserna här ofta ligger lägre än exempelvis i tyskland. Jag önskar dig lycka till och hoppas för din skull att du kan få mer än 65 000:- för bilen, men jag och många med mig skulle aldrig våga köpa en M5 utan servicedokumentation. Sätt ut den för 90 000:- så får vi se om priset är rätt :) Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| björn B, det var den jag menade för 65k, men den har ju mkt allvarliga fel som drar ner priset mycket då det kan kosta massor att fixa det. En ac anläggning kan ju gå på mellan 15-20k att fixa om man har otur. Samma sak kan det ju vara med nivåreglering. Däck finns för ca 5k | |
|
Jag skulle vara beredd att betala betydligt mer för en vit M5 touring, eftersom det finns så få exemplar av både modellen som sådan (891st) och av alpinvit II (7st). Men det är ju jag, det verkar tyvärr inte finnas många entusiaster som mig i Sverige och som Kalle Hansen redan skrivit är det importerat mycket så vi nu har flest M5 touring och Tyskland håller på att bli tömt på de bilarna. Miltalet ser jag inte som någon stor nackdel, förutsatt att service är gjort och bilen är varmkörd som man ska och allt som anmärkts på Inspektioner, besiktning mm har bytts ut med originaldelar. Avsaknaden av servicebok däremot, ser jag som en väsentlig brist, inte för att bilen skulle vara dålig tekniskt för det, utan mest för att man vill ha bok till en sån ovanlig bil, det kommer att bli fint värde på dessa vagnar i originalskick framöver. Då ska det vara ifylld bok seriöst, annars känns det inte bra, tycker jag iaf. Bilen har väl gått ett par vintrar i Sverige också, om jag inte minns fel, det är ju ingen höjdare heller.. Men tror den var Norrlandskörd åtminstone, eller hur var det? Skulle jag köpa en sån bil, vill jag helst ha originalfälgar såklart, annars är det ingen mening, men det är ju lätt fixat med bra begagnade fälgar om man vill, eftersom M5 3,8 i de flesta fallen åkte på exakt samma hjul. Svårt att säga något om värdet, vad är det för "mindre skavanker" på den? Hur mycket de skavankerna kostar att åtgärda sätter nog värdet på bilen. Men någonstans mellan 70-85k är nog rimligt med diverse skavanker. En bekant sålde nyligen sin M5 touring-92, den bilen saknade också bok, mätaren stod på 160tkm, och den hade lackskavanker på huv, bakstötfångare och fälgar, men annars var den i kanonskick, bra servad och bara körd en vinter i Sverige (imp-96), hyfsat original i utförandet (annan cd, sänkt, chipad), han sålde den för 95k. Vore kul om man fick se bilen den 28:e, om du kan komma.. - M5 E34 Limousine register - |
|
| HD91, jag hoppas på att kunna komma den 28:de då det skulle vara kul att träffa lite likasinnade + att få se på de bilar som dyker upp. Jag ska göra vad jag kan för att komma. | |
| jaha då var bilen såld och priset blev 80k med inaktiv edc. | |
|
Där ser man! Kom den till en entusiast tror du? Det blir allt glesare med M5 touring i Sverige, trots att vi är det M5 touring-tätaste landet i hela världen. Ovan nämnda bilar är i alla fall bra exempel på att de står stabilare i pris än vad motsvarande sedan gör, man får OK betalt för en touring trots div. brister, ej s-bok och icke originalskick. Kommer att bli ett samlarobjekt (är det redan för många), hoppas bara att jag hinner köpa mig en innan de tagit slut! Får man fråga i vilka traker den kommer att rulla nu? -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Bilen finns i Katrineholm nu, hos en man i 40 års åldern som jag fick mycket bra intryck av, så det gjorde det ju lite lättare att sälja bilen. Han skulle låta BMW göra all service på bilen. Det verkade på honom som att han tyckte att han gjorde en mycket bra affär. Jag tror absolut att bilen kommit i rätt händer, vilket känns bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.