AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.093

Angående s.k. bilförmedlare

Ny
4
Nypan_018
525i -01
Blev uppringd idag av en person med en egendomlig brytning el. dialekt som kallade sig ”Anton Millon” (Förmodligen denna person – se länken) som påstod sig jobba som bilförmedlare; han kunde inte presentera något företag eller andra referenser. Men han sade sig ha köpare på min bil, som jag mycket riktigt har till försäljning, men att han då ville ha bilen för att kunna göra ett M-test och bla bla, kontrakt skulle jag också få. – Givetvis lämnade jag inte ifrån mig bilen. Så, se upp med denna person!!!

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Om det är någon fart på dig nu så ringer du Millons bil och frågar om det var dom som ringde..dom kan ju vara intresserade att veta om någon uppger sig för att ringa från dom Länk
stefannorr
Nypan_018 o var är länken då eller är jaq blind?
Helga
Länk

Här är den.

Helga
Ny
4
Nypan_018
525i -01
Nej, här är den!

Länk

PS. Jag har kontaktat Millons Bil angående detta, och de var tacksamma för det. De hade ingenting med personen i fråga att göra.
Gasfot
Jag hade en Saab till salu i våras och blev då uppringd av flera stycken "bilförmedlare som hade kunder på min bil. Det bjöds både bra och skam för den och alltid skulle det skrivas ett RIKTIGT förmedlingskontrakt som garanterade mej pengarna som jag skulle få efter 10-20 dgr! (Dom var ju tvungna att hinna rekonda bilen innan leverans lät det) Hur J-A dum är man om man går på det??

Det var mycket ringande och särskilt från en som jag inte blev av med direkt. Efter hans tjatande om en klar kund på bilen så "erbjöd" jag mej att sälja direkt till kunden och att han fick mellanskillnaden av mej, allt enligt ett förmedlingsavtal... Tänka sig, han ringde aldrig igen!!

Se upp, och gå inte på den enkla....
Hm skriv i annonsen att ni inte vill ha kontakt med
bilförmedlare, det gjorde jag när jag sålde M5 an, och bara "vanliga" killar ringde.
Ny
4
Nypan_018
525i -01
>>Jocce

""Hm skriv i annonsen att ni inte vill ha kontakt med
bilförmedlare, det gjorde jag när jag sålde M5 an, och bara "vanliga" killar ringde""

Bra förslag! Men det är inte alla som bara ringer. Fick just ett mail från en kille i Danmark som frågade om det var min bil som fanns på www.bilgalleriet.dk. Och mycket riktigt det var min bil - med dolda regplåtar och annonsen skriven på danska. - Inte så kul kanske? Men jag har skickat ett mail till "bildgalleriet.dk och bett dem ta bort annonsen.

Visa användare
395
wollick
Cayenne S
HALLOOO!!!!
Varning för Anton Millon (Svensson)!!!!
Listen up, guys...
Jag ringde på en 740ia -92 till en som hette Anton Svensson (senare Anton Millon) för ngt år sedan...köpte bilen, lurades totalt, (då jag inte kunde så mycket om bilar då)...var tvungen att sälja bilen för mindre än halva priset bara efter 1 månad! Den rasade ihop totalt...

Med andra ord PASSA ER J-GT noga för denna kille! J-vla skojare...
Hoppas att det är ingen annan som råkat ut för de...
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
P.S.
Vet Ni var han bor förresten?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Anton Millon bor utanför Stockholm. Minns inte exakt var...

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Vänta nu...
Det ringde en anton på min 325:a!
Han ville träffas på en gång, klockan tio på kvällen men jag bad att få ringa upp dan efter och då ville han att jag skulle komma och visa upp bilen.
Bodde norr om stan. Jag har kvar telefonnumret om nån vill jämföra.

Automat är bekvämt
sp
77
spin
523iA Touring -98
Det ringde även en karl på min 520 till salu.
Han ville ha bilen levererad till örebro o pengarna skulle jag få om 10 dagar.Naturligvis levererade jag inte bilen såklart.
Det verkar som om det finns gott om skojare därute....

MVH Spin
Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
För snart 8 år sen lurades jag på en Golf VR6-93 av "bilförmedlare". Christian Dahlund heter han. Har nog suttit klart sitt fängelsestraff vid det här laget men de som låg bakom verksamheten åkte aldrig fast. De anlitar "målvakter" som behöver pengar och kan skriva på giltiga kontrakt med betalningsskyldighet inom 10 dagar.

84 000kr, vilket faktiskt var ungefär vad de gick för på marknaden då var min förlust. För alla skadeglada idiotförklarare där ute bjussar jag så gärna på min stolthet; jag släppte bilen utan att få en krona. Obegripligt idag, men inte för en 21 åring som inte begrep att folk kunde sätta pengar före sin frihet. Vid rättegången satt det tio personer till i samma sits. En hade skrivit över ägarrätten på en Camaro för 225 000, någon annan en husvagn för över 100".

Undrar vart den tog vägen den där Golfen. Lär rulla i Sverige enligt Dahlund, om han nu lever idag?

Jag är faktiskt inte bitter, folk blir ju ihjälkörda på väg till jobbet och bor i kartonger. Shit happens, lev och lär.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Padde, visst är det obegripligt att folk går med på det idag, men detta fenomen med bilformedlare startade för ungefär 8-9 år sen! Det var inte tillräckligt känd då! Tycker det är bra av dig att berätta om vad du var med om!

Mvh Abbe

Länk
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
All heder till dig Padde, helt rätt inställning till livet. Det finns de som har det bra mycket värre, varför gå och gräva ner sig för en sådan "skitsak" Det positiva är att du lär aldrig göra om samma sak och det negativa är att det kan bli svårare att lita på en del människor.

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det skall göra ont att lära!

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Ligger inte Millosbil i GBG? Eller Anton Millon och Millons bil är 2 olika skojare?

Jag var själv uppringd en gång när jag skulle sälja min förra E34 (den var värd ca. 80k då), men jag kände igen aset, en riktig skojare från Hovmantorp trakten utanför växjö, Micke tror jag han hette.. men jag skrattade åt han o frågade vad han hade tagit... (då visste jag inget om dessa lurifaxer och jag garvade när han ville att jag ger han bilen, skriver nåt löjligt kontrakt o pengarna kommer)

Förklarade även att ringer han igen så kommer vi dit med några bilar + lite verktyg (han blev faktiskt otrevlig så jag var tvungen att svara)

///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.