|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag har en m3 3.2 som inte startar. Den gick som vanligt sen stängde jag av bilen och när jag skulle starta den 30 min senare så startar den inte. Startomotorn fungerara och när jag vrider på nyckeln så staratar den i ca 2 sek sen dör den. Är det någon som har haft liknande problem eller vet vad det kan vara för fel så är jag tacksam för hjälp. Mvh Martin | |
|
Strulande startspärr kanske? Dom brukar kunna starta till då för att sedan tvärdö. Kan ju iofs va mkt annat oxå |
|
| Jag har ingen startspärr så det kan inte vara det. | |
| Kanske bensin pumpen som krånglar.. | |
|
Min soppapunp gick sönder men då startade den inte alls... Men det kan vara flugor i trumpeten? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
| En M3 3.2 har EWS= startspärr... Skulle tippa på att det är den som spökar.. | |
|
Eller bränslepumps reläet Mvh.Lazy |
|
|
Det är sannolikt startspärren! MVH: Henrik ///M3 |
|
| Jag tror att det är soppa pumpen för den är helt tyst. Jag har inte tid att meka själv så jag rullade den till verkstad idag och dom skulle ta in den i eftermiddag och titta vad det är. Mvh Martin | |
| Röstar på soppapump..råkat ut för det 2 ggr!! :( | |
tvåtakt |
Det är inte EWS som krånglar, för då skulle inte ens startmotorn gå. |
| Dom ringde från verkstadedn och dom hade fått igång bilen. det var bara oxidation i kontakten till soppa pumpen. Det kostade bara 500kr i felsökningsavgift. Mvh Martin | |
|
Ah det är ju guld. Bara att gratulera att det är löst och att det blev billigt! =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
| Ibland har man tur :) | |
|
Jepp... Min soppapump gick på 3600 med jobb =( /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
| Kanon, tur att det var ett billigt fel. | |
| När jag skulle hämta bilen så startade den inte så dom tog in den igen och konstaterade att det var soppa pumpen som hade get upp. 3700 plus arbetet så det blir inte billigt. | |
|
Så länge varade den glädjen... Ja din pump är väl lite dyrare än min 3,0:a´s... Då behöver du ju aldrig mer byta den i alla fall... Hoppas du får det lungt framöver nu då! Det har jag haft, sen jag bytte pumpuen har inget gått sönder! =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
| Annars är det lätt att byta soppapump själv....barnsligt enkelt faktiskt... | |
| Nån som vet vad det är för skillnad på mekonomens soppapump till 3.2:an då? Vet att själva anslutningen på pumpen där bensinslangen ska monteras är lite vinklad men är det nån skillnad på själva pumpen? | |
| När den ändå är inne så får dom byta soppafiltret och göra ventil justering samtidigt. Bilen har gått 14000 och jag vet inte om det är gjort än. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.