AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
740

Värdering på M3 -95

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Tänkte höra vad ni tror min M3:a är värd.

95:a.
Dakargul
16600 mil
Ej vinterkörd
Importerad 96.
9 ägare på pappret, dock 6st "riktiga".

Välservad enligt bok + mängder med kvitton finns.

Märka rutor, Carguard larm.

Bilen är MYCKET fin invändigt + lacken. Det som finns är stenskott i fronten.

Styling/tuning:
18" fälgar, nya däck.
Lite rieger grejer (vinge, läpp.
Nästan nya gula koni + Hr fjädrar + fjäderbenslager runt om.

Unichippad
Kattersättare
Ferrita system.

Ja, det är det mesta, finns lite till men orkar inte skriva mer detaljerat:)

Bilen ÄR mycket fin och går och låter som bara F*N!!

Vad tror ni? 110000? 120000? 130000?

MVH: Henrik

///M3
Skulle nog tippa på ca 90-100000 tyvärr..
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
90-100000??
De flesta -95:or ligger ju lite högre...aja..vi får väl se.

///M3
Jaså, det är dags att sälja nu, Henke?

Jag sålde ju min 95:a i somras och fick ju klart mer än 90-100' i a f. Min hade också gått närmare 17000 mil men var i väldigt fint skick. Din tidiga import och, som det verkar, omfattande dokumentation/historik är ett plus.

Jag tror att din bil kan vara intressant för de som ändå tänkt uppgradera sin M3:a med de sakerna du har. Gula Koni/HR-fjädrar är i a f en stor fördel i min bok. Sen finns det ju de som gillar lite mer motormuller och då är ju Ferrita-systemet och kattersättarna inte fel. Personligen hade jag letat efter en M3:a i exteriört originalskick men baserat på erfarenhet från Autopower-forumet så vet jag att det finns de som föredrar den typen av styling som du har. Hittar du en köpare som uppskattar din styling/tuning tycker jag att du borde få minst 120-125' för bilen, ev med lite reservation för färgen som kan dra ner några tusenlappar på värdet. Detta är alltså efter prut så jag hade nog satt ut bilen för någonstans mellan 120 och 130 beroende på hur snabbt du vill bli av med den, och sedan räknat med prut på några tusenlappar.

Lycka till!

Jens
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
320 bromsade hk låter mycket i mina öron. Chip, luftfilter och avgas, att det kan ge så mycket.
Vissa bilar kanske har över 286 från början?

Är det mätt på hjulen och sedan omräknat till motorn?

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jens: Japp, det verkar nog så.
Antingen ska jag köpe en trollingbåt igen eller en annan M3:a..en cab kanske..kör ju andå bara på sommaren.

Jag värvade kompisen till att köpa M3:a nu också..en -94 i orginal skick. Man åker tyst och fint i den.

Börjar väl växa ifrån det där med styling och trim lite kanske.

Tycker också att jag borde få runt 120´ iaf, den är väldigt fin och det finns inga fel på den + att den är lite uppgraderad.

Vi får se, måste få i ordning på den nu bara, några idioter tog mina lister + riegerläppen+ den svarta orginalläppen för ett tag sen...tråkigt...men de blir ju nya fina grejer så.

Men när den är klar så...då blir det nog en utannonsering.

Tack för hjälpen..kul att veta att nån tycker dom är värda mer än 90000:-. De flesta 328:or är ju t.o.m dyrare än det.

BjörnB: Nja, det kan hända att de låter mycket. Det var 300hk innan mappning. Då hade jag ju vanligt chip + de andra. Det gav tydligen lite med mappning. OCH ja, de flesta 286hk:are har nog lite mer från början. Jag tvivlar inte på Hk antalet heller...körde jämt med en 3.2.a med racekattar och chip från 0-240 för ett tag sen...så nog går den bättre än orginal iaf.

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.