|
|
|
|---|---|
|
Jag har upptäckt att min huvudspolarpump har slutat att fungera. Jag har mätt att jag har signal fram till pumpen. Jag har lagt över 12 volt direkt på kontakten och sätt att den inte går igång. Min fråga är har någon bytt en sådan på en E34? - Måste man lossa på hela spolarvätskenbehållaren för att kunna byta pump eller går det att göra medans behållaren sitter i. - Hur sitter själva pumpen fast? Pumpen som sitter på extra rengöringsbehållaren kan man ju bara dra upp? | |
|
Hej ! Jag har bytt på min 525i E34. Både högtryckspumpen till lysena (längst ned) och pumpen till framrutan. Fick lossa spolarbehållaren. Köpte en pump på clas ohlson för ca 20-30 spänn o sög ur vätskan i behållaren till en dunk. Plockade också bort batteri och hållaren till batteriet. Var ganska krångligt eftersom slangarna var ganska korta och hårda. Bytte en bit av slangen som går till vindrutespolarna. Pumparna kan vara svåra att få loss, jag visste inte hur de satt och försökte dra loss en slang som höll högtryckspumpen, men ajaj.. inte att rekommendera, plasten på pumpen var väldigt skör och gick av. Så det slutade med att jag skulle byta 1st trasig pump, men i slutändan hade jag 2st att byta =o) För att lossa pumparna drar du de bara rakt upp, du kan också vrida dem lite i sidled samtidigt när du drar. De sitter bara nedtrycka och har en slags gummitätning runt själv "röret" som går ner i behållaren. 1ggn BMW, Alltid BMW! men lite mek ibland =o) Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
|
Spolar pumparna sitter bara itryckta kostar ca 250:-/st på BMW, smarta pumpbytare byter även den lilla gummibussning den sitter i.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ta bort pumpen och spruta med 5-56 eller bättre elektronic spray.. sen knakar du med en mejsel på den (hammaren försiktig men bestämt)... Det brukar rosta fast axel inne i den när man inte har använt den så mycket.... min var likadan har gjort detta i maj och förtfarande fungerar perfekt.... M.V.H MAuricio |
|
Amethyst |
Nuvarade pris för en 530i 93a 349:- Köpte och bytte precis BOOM BOOM BASS |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.