|
|
|
|---|---|
|
Jag har planer på att köpa M3 smg och jag har lite funderingar.. Finns det vanlig automat med drive (D) där bilen växlar automatiskt och sen typ manuell då du för växelpaken framåt eller bakåt beroende på vilken växel du vill ha? Gott Nytt år på er alla BMW åkare! Mickqe | |
Steffe |
Hej Micke, har själv haft en -98 för ett par tre år sedan och sålde den pga att jag var besviken på smg:n. -Ja, den kan både växla själv samt att du kan peta pinnen fram eller bak (upp eller ner) Sportigt? Nix! |
| Va också sugen på SMG när jag skulle köpa M3:a. Men efter ha provkört både smg och den vanliga så va jag grymt besviken på smg lådan. Krävs säkert att man kör ett tag med lådan för att vänja sej men jag gillade den inte. Känns väldigt seg. Smg lådan är säkert lika snabb eller snabbare på att växla än vad jag växlar med den vanliga men för mej är känslan det viktiga. Provkör båda, alla har ju olika smak. | |
|
Jag tackar så mycket för era svar..Tyvärr så måste jag ha Automat eller smg för att sommaren -96 råkade ut för en bilolycka med slutsatsen att jag sitter i rullstol.Så det får nog bli en sån iallafall. Mickqe |
|
|
Tjena mickqe läge? Skit att köpa M3 du kan få min för en billig peng och du vet vilket skick den är i och att den går bra efter alla åkturer i den!!! Så vad säger du.........ska vi slå till??? 92000:- och den är din!!! KÄRLEK KOSTAR! |
|
|
Steffe: Du har ingen koll på nya version verkar det som. Länk ---------------------------------- Länk |
|
| Jag ska kolla på en och det är en E:36...Så vi får se. | |
|
Aha, jag trodde vi pratade om senaste... ---------------------------------- Länk |
|
|
Micke: Måste säga att din cab såg mkt fin ut.. Har själv en 98- M3 SMG som jag håller på att sälja... Är du intresserad av mer info om SMG kan du maila. MVH Jimmy |
|
|
Jimmy>Jag har sett din bil i galleriet innan och den verkar inte fy skam..man jag tänkte sälja min egna innan jag börjar leta för annars så hittar man bara en som man fastnar för och så har man sin kvar...och inga pengar heller.Men varför ska du sälja om man få fråga?Är du inte nöjd?Stämmer det att SMG:n är lite "trög" med att växla?Den ska ju växla 30% snabbare.I och för sig så måste jag ju ha en sån iallafall men det kunde vara kul att höra din åsikt eftersom du är mer insatt än andra (mig).. Tack för svaret... Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
Steffe |
M3cab; hehe.. Nä på dom nya (M e46) har jag ingen koll, de e sant. Men på dom gamla (M e36) vet jag lite.. E den nya snabbare (markant alltså) eller är den bara dyr o tråkig? |
|
Steffe: I växlingsprogram 4 och uppåt så är SMGII jävligt snabb (i program 6 växlar den på ca 0.08s) och definitivt rolig :-). Det enda tillfällen som jag kan tycka att den kan kännas seg är vid växlingar vid 1000-2000 varv. Kan kanske bero på att konstruktörerna tyckte att man ändå bara glider omkring då :-) |
|
|
Micke: Personligen tycker jag inte att SMG´n är såååå långsam som många verkar tycka ;-) för min del tyckte jag det smidigt att slippa "koppla" vid ex stads LR kö-körning (för att inte tala om vad min sambo tyckte) hade tidigare en 93´a och den tyckte jag var trööög... Men smaken är ju som baken... Tycker iofs att det är ganska kul att ligga bakom en långsammare bil och trycka pedalen i botten samtidigt som "automaten" vxlar ner 1, 2 lr 3 steg !!! *ler brett* Nu blir man väl idiot förkl av vissa men jag tycker faktiskt att smg´n var bra.. Sålde tyvärr bilen idag men om det blir en M3 igen blir det en med SMG. Vad har du tänkt för pris på din bil Micke ? Maila gärna lite mer info om den till mig.. MVH Jimmy |
|
|
Den nya M3:an med SMG växellåda växlar ju mycket fortare än vad någon kan prestera manuellt! Och man kan växla direkt på ratten! Ganska skönt!! =) Men visst, en i min ålder ska inte ha en automatare! Inte förrän man är iallafall 30, eller gift! =) Benjamin |
|
|
Den nya M3:an med SMG växellåda växlar ju mycket fortare än vad någon kan prestera manuellt! Och man kan växla direkt på ratten! Ganska skönt!! =) Men visst, en i min ålder ska inte ha en automatare! Inte förrän man är iallafall 30, eller gift! =) Benjamin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.