|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
tack för att någon iallafall e på min sida=) men det där med fyrvägskorset jag bromsade en bra bit innan men han i vovlvon valde att gasa.....står han för!!!! |
|
| Ålder på de som tyckte det va okej att dra på ordentligt precis innan en fyrvägskorsning: 19, 20, 21 och 22. Fantastiskt, jag undrar varför försäkringsbolagen tar så höga premier för unga bilförare... | |
|
Jag tyckte inte att det var okej, man ska ta ansvar för sitt körande ytminstonde på allmän väg där man kan skada andra, men jag vet mycket väll att en flinande volvo förare tex kan få en att göra dumma beslut. Mvh Mattias |
|
|
Eller en flinande BMW förare? :) Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
bmw3201: Klockren undersökning! Faktum är att när man är lite yngre gör man otroligt dumma grejer. Har själv gjort dåliga grejer. Inte extrema. Men dunder-dumma! Det säger sig självt att man inte rejsar inne i en stad. Ska inte ens behöva argumenteras om. |
|
|
Vet hur det är att vara 20 och sitta i en bil med mycket pulver. Inte alltid man kan behärska sig. Enda gångerna är väl då morsan sitter brevid å skriker att man ska bromsa då det kommer nån Corvette eller något liknande bakom. Kan man vägen då väldigt väl och har en bil som kan svänga bra, då känns det surt att inte få gasa ;) Men så kostar det också att försäkra våra små älsklingar! Grattis till vinsten och hoppas att volvokillen lärt sig en läxa! (Bromsar först, sen motor ;) MVH Johan Länk Alla i v-norrland, regga er! |
|
|
Tänkte bara ge dig en liten bild på hur en bil som är kluven på mitten efter en träff med ett träd kan tilläggas att 20 åringen som körde bilen dog.Länk Han den där. |
|
|
bmw320i: bra undersökning? jag kan då inte se att någon sagt att det va "okej" att racea innan en fyrvägskorsning... och det tycker jag inte heller. det jag höll med om va att jag tyckte det va tråkigt att "rav1n" inte kan berätta sin upplevelse utan att få massa påhopp... det va ju trots allt inte han som krockade? |
|
|
Milhouse: Har jag sagt att det var en bra undersökning ? Eller en undersökning överhuvudtaget ? Det var en reflektion bara. Men va bra, så länge man inte krockar så är det okej att riskera andras liv. Och visst är det synd att rav1n inte bemöts av beundran för sin våghalsighet istället för kritik ! Jag lider med honom. |
|
|
Millhouse: Du måste skilja på vem som skriver vad, det var Stavros som skrev "klockren undersökning!". Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| vet inte om jag ska skratta eller gråta...... | |
|
Det visste inte jag heller när du skrev: "det va ju trots allt inte han som krockade?" Ska vi som tycker att beteendet är idiotiskt vänta med att kritisera det till det verkligen smäller ? Ska vi vänta tills nån oansvarig idiot sitter med fronten i sidan på din morsas bil och lipar för att din morsa körs iväg i ambulans ? Och fråga 2: Vad förväntar man sig att få för bemötande när man skriver ett sånt här inlägg från första början ? Jag har aldrig förstått det men eftersom jag och flera andra i denna tråd svarar på fel sätt så kan kanske du berätta hur man SKA bemöta ett inlägg som Rav1n's ? Det kan ju va bra att veta så jag vet vad jag ska svara nästa gång nån har nåt sånt här kul att berätta på forumet. |
|
|
Varför skall andra lära andra att köra bil? Sluta upp att kritisera för det gör ingen nytta. Dessutom skapar det en dålig stämning. Ett lands välstånd mäts i BMW per capita |
|
|
Okej, vi lägger ner. Milhouse: Du får alltså inte svar på din eventuella replik, jag tror du överlever ;-) |
|
|
MMM: Men vad förväntar man sig när man skapar en sådan här tråd? Att folk skall vara fulla av beundran? Klart alla måste få skriva vad de tycker. Alla diskussioner är bra diskussioner! |
|
stefannorr |
MMM> Varför ska andra lära andra köra bil..de handlar nog inte om o köra bil utan att du/ni kanske riskerar andras liv och inte bara ert..för ert liv får ni ju offra frivillgt om du/ni känner för de.. |
|
rav1n! Vad har du gjort åt din BMW? |
|
|
Självklart ska man få rejsa med någon annan om man vill det. Det sägs ju att vi är fria människor som ska ta ansvar för våra egna handlingar.... Fast det här landet är fullt av moralkärringar som hötter med alla handens fingrar och säger vad man får och inte får. Det tycker jag är bra, att man alltid har någon som talar om hur och vad man ska/får göra... Då slipper man ju använda sin egna lilla hjärna... Jag själv brukar inte rejsa, så jag försvarar ingen här. Jag har förståelse för ATT han rejsade, därmed inte sagt att jag tyckte det var bra. Predika tänker jag inte heller göra. När någon bjuder upp mig till rejs vid ett rödljus så brukar jag varva lite och verka "på" för att sen fisköra iväg, medans den andras bil vrider sig i plågor av missade växlingar och förhoppningsvis så rasar bakaxeln direkt på plats. Det har hänt mig och då gled jag lugnt förbi den andra och varvade till en extra gång när jag kröp förbi. Min bil: Länk |
|
| Jag önskar att det fanns ett bolag som försäkrade endast folk över 30 år. Då slapp man betala för idioter som ni. Skitungar som inte borde få framföra en trampbil ens. Vill man nu prompt rejsa, så åker man till en bana. | |
|
DU tror inte att det redan finns ett skäll till varför försäkringen kostade mer för mig en dig? Dessutom om det fanns det så skulle ju alla ända skriva bilarna på sina morsor eller hur? Tycker du då att det är en bra lösning? Mvh Mattias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.