AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.742

Ryker ur luft-utblåsen.

Tidigare idag när jag precis startade bilen började det ryka vitt ur ventilationen inne i bilen. Motorn var varm och det var ca 28-30 grader utanför bilen. Kan det vara AC:n som gör att det ryker? Det rök bara några sekunder men man börjar ju undra vad det är... Tacksam för svar.
MVH /Johan
in
438
inkognito
E34 535-92
ja när kalluften kommer in kan det ryka litegrann,

Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid
plats till en stor kall öl...
/Stefan F
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Blir väl precis som när vi andas på vintern. Blir lite kondens eller hur man ska säga.
Hej!
Kom att tänka på en liknande sak som hände mig idag. Bilen hade stått någon timme och AC körde igång för fullt. Då kommer det in till en början väldigt fuktig luft och sedan efter att par sekunder kommer kylan och den torra luften. Funderade inte mer på detta, men sedan tänkte jag att vid nästa stopp rann det inte kondensvatten under bilen. Det gör det väl på alla bilar, även E39, från någon typ av kondensrör.
Kan det vara så att du och jag har igensatta kondensrör och att fukten istället kondenserades ur luftutblåsen?

/Ninja
Kondensvatten bör det komma vid varm yttertemp. Du kan hitta en eller två slangar som mynnar ut på växellådans sidor under bilen. En dust med lite tryckluft här rensar ev. skit i dessa. Den vita "röken" som ibland kan ses beror inte på ev. stopp i kondensutloppen.

FP
Okej. Tack för hjälpen!
Då vet jag att det inte är nått fel iaf.
MVH /Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.