|
|
|
|---|---|
|
Har en m20 325a som körs med t04-turbo och en gammal audi URquattro-wastegate (28mm eller nåt sånt -84 års modell tror jag). Avgashuset på turbon är stort, men ändå så får jag för mycket laddtryck på femman. De andra växlarna funkar det på. Trean ca 0,9-1 bar, fyran 1,1 bar och sen på femman drar den iväg till 1,3 bar (4500rpm) och då börjar det spika. Då släpper jag gasen så jag vet inte ifall det bara är en "trycktopp" och den laddar mindre på högre varv. Tryckslangen till wastegaten sitter ca 10cm från turbon. Hur mycket ska en gammal URquattro ladda? Är wastegaten åt skogen för liten? Nog för att den var billig, men snålheten kan ju bedra visheten. 200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet. | |
|
stort avgashus, det flödar för lätt igenom det i förhållande till din WG. Fixas med större wg eller mindre avgashus. /Per |
|
|
Tackar! Vad finns det för billiga wastegates som är lagom för ~400hk? 200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet. |
|
|
har du kollat att wg öppnar ordentligt ?? // Rosen |
|
|
Kollade nyss. Den öppnar nog inte som den ska eftersom luften läcker ut genom hålet ovanför membranet. Alltså lär det vara hål på membranet. Frågan är vilket som är bäst, en beg. s2 wastegate eller nytt membran till den wastegaten jag har? 200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet. |
|
| Testa med ett nytt membran först, blir billigast så :). köp en större WG om det inte hjälper.. | |
|
Jag ska iallafall kolla vad ådi ska ha för ett membran. Det borde ju inte vara så dyrt, men det lär jag ju märka... 200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet. |
|
|
Hej Jag har fina WG:s till bra priser... Maila oskar_67@hotmail.com om du är intresserad... //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.