|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vill ha mer hästar i min M3:a och har funderat fram o tillbaka på olika alternativ. Hur jag än vrider och vänder på det så är det turbo jag vill ha. Har tänkt och låta bli att röra motorn och endast ladda 0,3 - 0,5 bar. Genom detta räknar jag med 100 hk extra. Tycker ni jag är ute och cyklar och bör lägga ner mina planer? Ge mig gärna synpunkter, positiva och negativa. Håller motorn? Nåt annat jag ska tänka på? Skruvar inte själv men har kompisar som kan hjälpa... /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
hej! 100hk låter helt realistiskt vid det laddtrycket, jag har för mig att man grovt brukar räkna 10% ökning vid 0,1 bar på en sugmotor. Så det är bara att bygga!! BMW 6:a + turbo, det bästa av två världar!! =) Lycka till! mvh: mr_majzoo! |
|
|
I vilket skick är motorn i, hur långt har den gått? Förmodar att dina polare tänker på det innan ni börjar med turbokonvertering. Självklart håller motorn för 0,3-0,5 bars tryck, bara allt görs rätt (som jag skrev ovan i vilket skick är motorn i). Tänk på att ha tillräckligt med soppa, så du inte spikar sönder kolvarna. En bra intercooler skadar inte ifall du vill ha mer effekt i framtiden. Tänk på att det blir rätt trångt för å kunna hänga dit en turbo. Lycka till |
|
|
Hej Det verkar ju låta vettigt,vem ska bygga grenröret åt dig? Jag kan hjälpa till med lite småjobb o så,har inte tid med nått som tar längre tid men om du behöver nått svarvat eller så.Vad blir det för turbo m.m. MVH Petri |
|
|
Tjenare. Petri: Det var en kille från Köping (som du vet vem det är) som skulle byggt grenröret. Dock skulle det komma att kosta lite för mkt, så jag väntar med det till nästa säsong. Satsar pengar på lite annat godis till bilen istället... =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
RafkoM3 |
Test /Rafael M3 Köhler Racing |
|
RafkoM3: Test? Vet väl om dina turboplaner... det var väl därför du ville skriva ett inlägg här... :P /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.