AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
736

Bestulen på speglar

dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Nu är det så att jag blivit bestulen på mina m3(orginal. el)speglar...bas-plattan sitter kvar.

Tänkte fråga er, vad tycker ni man ska göra?
ska man snacka med försäkringsbolaget? vad kostar det då?
kommer premien gå upp?
kommer jag få likadana som jag hade? (dvs lackade).
Ska ringa försäkringsbolaget på måndag.

Tack på förhand!

//en ledsen bmw-ägare
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Du kommer till att får lackade sådana till din bil. jag hade ej tagit det på självrisken då min är för hög för detta. Tyvär!
Ring och hör med ditt bolag o se vad de säger!
Och Premien tror jag inte går upp för det! Olika breoende på vilket Bolag du har somsagt!

När jag smällde ett rådjur med min 320 så höjdes den inte så det borde det inte göras med detta heller och mitt lär vart betydligt dyrare! Då hade jag IF nu har jag Folksam
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Va med om exakt samma sak och man blir så jäv** förbannad. Men efter lite om och men så löste det sig till det bästa för min del. Har LF som F-bolag. och de fixade så att jag fick nya org. speglar lackerade och monterade och allt detta utan självrisk! Självrisk eliminiering gäller hos de många bolag idag om det gäller stöld av fast monterad utrustning som stjäls från en bil med ett godkänt larm.

Så har du godkänt larm så kolla upp vad det står om stöld av fast monterad utr.

Lycka till

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Ja, det är riktigt irriterande, frågan är om jag vågar styla bilen mer än vad den är nu :(
Kommer förmodligen bara bli stulet...

Tack för svaren iaf, ska kolla upp med försäkringsbolaget!
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Är det "dina" speglar som annonseras ut på blocket utan fästen? Verkar lite skumt.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Hmm, jag vet inte, jag har en -95a
och dom säger att det är en -97a
Samt att det är 10mil mellan Eskilstuna och sthlm.

Men jag ska ringa och fråga dom lite.
Några tips på vad man ska fråga? :)
utan att avslöja sitt äreende.
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Finns ju rösvis med speglar till salu utan plattor! mer än 70% av dom är stulna.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Ste: Okay :(
varför ska dom hålla på så, kan dom inte nöjsa sig med att dom tar mina pengar? (skattepengar)
Antar att det är socialfall som går och tjackar speglar och sånt på nätterna. Blir så jävla lack. (Ser jag någon som tar mina speglar nästa gång (eller något annat)då kommer mitt basebollträ att komma till användning, tål inte mer)
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Djstiv: Vi hade en massa inbrott här för bara några dagar sedan. de hade vart inne i 3 utav 5 bilar somstod på tomten och snott stereos och annat! Som tur lät de min vara. Men gissa om man haft svårt att somna nu de senaste nätterna. Finns ju annars ett o annat och ta =/ Och hade man sett dem hade jag inte tvekat en Sek att slå sönder knäskålarna på dom.
Visa användare
113
bmwjimpa
325 -91 (Rieger)
Bärgis på att det är socialfall som håller på så där, sånna som inte gjort ett handtag i hela sitt liv, sånna som inte vet hur en människa fungerar.. Jag hade inbrott i min bil för ca: 3 veckor sen.. Säger likadant som dig "djstiv".. får jag syn på att dom ens skulle göra ett försök att röra min bil igen så kommer ett Easton baseballträ till användning! Börjar bli ruskigt less på folk som inte ha nån respekt för andra...

Mvh, Jimmy

//BMW-power
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Jag känner en som har ställt bilen ute på gatan en hel natt och väntade med ett gäng agressiva polare tills tjuvarna dykt upp...Redan andra natten kom de och...gissa vad hände sen då...

BMW 4ever
Länk
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Dom som rörde, fick vad dom förtjänade! :)
Helt rätt.

'rör och du dör' ska jag sätta som streemer på bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.