AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.706

Bra fråga om M3 GT

Sida 1 av 2
DanneR
M3 gt är de något specilet med den motorn, änn M3 3,0?
Eller i huvud taget?

Sen en annan fråga?

M3 3,0 hur snabb går med borttagen fart spärr?
M3 Gt? orginal och bort tagen fart spärr?
M3 3,2 samma där med ?

Jag undara bara! Ni som vet som har en? För ja vill gärna köpa mig en med! fast de blir nogg tills slutet på nästa år!

Daniel
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Annat styrsystem.
Dubbla oljepumpar
Större oljetråg.
Lite större insug/plenumkammare.

295hk, vanliga har som bekant 286hk.

Karossen vet du kanske.
Aluminium dörrar, bagagelucka och hjulupphängningar mm.
Grövre krängningshämmare
Fjäderbenstag + lite mera.

Det är lite oliak från bil till bil. Men jag vill nog påstå att 3.0:an och GT´n går lika fort utan spärr ORGINAL, ca 275-280km/h PÅ MÄTAREN. 3.2:an går nog marginellt snabbare p.g.a. annan utväxling och 6:e växeln. Ca 280-290km/h mätarfart.

MVH: Henrik

///M3
inredningen är lite annorlunda också, så vitt jag vet, men jag kanske har fel
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Ni glömde ju det viktigaste av allt Andra kamvinklar/lyfttider o kortare insugsrör! Motorn får en annan karaktär mer optimal på högre varv vilket lämpar sig mer på bana än 0-100 o likn.

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
an
44
andersrönn
Bmw M3gt - 95
här kan du se en bild på inredningen, det är min gt :)
an
44
andersrönn
Bmw M3gt - 95
Länk

glömde ju länken ;)
det är ju ändå inte så stor skillnad
DanneR
jaha okej tack för era svar men varför då Gt? om de går lika fort som 3.0? för köper man en M3 då är man ju utte efter prestandan om ja inte har fel, plus att de är en rolig bil å köra =) snygg framförallt!

Nä ja siktar högt eftersom de var fint väder i dag så funderade ja på om ja inte skulle ha en M3 cab 3,2 måste ju vara ett bra val. den är ju lite lättare också om ja inte har fel?=)

Daniel
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Cabben är tyngre än de andra tyvärr.....

///M3
Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Hallå DanneR

Varför du skulle köpa en GT eller inte?? jag kan ju börja med att det är inte så stor skillnad i acc mellan 3,2:an har 2 polare och de spakar vars sin 3,2:a så det handlar inte om dag och natt skillnad, motorljudet är bra mycket råare på GT:n än 3,2 men det är ju en smaksak och sen så är ju GT:n ovanlig..Kan säga dig att du kommer få trevlig respons från folk var du än är med bilen många tummen upp från bilrutor mm..:) och en fördel du även har är att du har lättare att entusiast försäkra en GT än en vanlig M3:a för deras ovanlighet..
Jag är riktigt nöjd ägare ialla fall..

Ingen kommer ihåg en fegis!!

M3PutteGT #283
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
*M3PutteGT

Citerar "Motorljudet är bra mycke råare" ? Är det en hörbar skillnad, aldrig lyssnat på en GT så jag är bara nyfiken... Borde ju åka o provköra en i så fall...

Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Mr Vanos

Tjena.. Hörbar skillnad är det absolut..Nu har jag Hamann sportsystem och racekattar med så jag har ju fått ett skönt ljud men hur en GT låter med orginal system på har jag ingen aning om så det vågar jag inte uttala mig om. Men jag kan garantera en skön sång med sportsystem i alla fall..:)

Ingen kommer ihåg en fegis!!

M3PutteGT #283
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det är rätt stor skillnad på min "vanliga" 3.0:a jämfört en orginal på ljudnivån också. Har ferrita + kattersättare.
Det är ju ganska självklart!!

Orginal skiljer det ju inget på ljudet, och det är ju det man måste gå efter givetvis.

///M3
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Förstår att det blir skillnad med olika avgassytem givetvis, bara jag bytte från kattersättare till katt så blev ju ljudet som natt o dag så det e ju inte så konstigt menade mera om dom annorlunda kamtiderna gav ett vassare ljud eller likn.

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jo, jag förstår dig, jag skrev mer till Putte där.
Jag funderar nästan på att sätta dit mina kattar igen, jag tror bilen går bättre trots allt, kanske inte lika snabbt uppe i fart, men jag tror den mår bättre...den är ju byggd för det motståndet.

Men det var kul och testa, vrålar som bara faan när man trycker på lite.

///M3
DanneR
Nja vet inte cabbe lär ju vara gutt på sommaren med en m3 cab, vadå är den tyngre eller? hur kan den vara det?`den har ju inget plåt tak? Med hardtop kanske?

Naj vet inte gillar m3 gt färgen och så men gillar inte inredningen mocka grönt uchh, men annars är den finare tycker jag, helt klart!

Ja tycker alla m3 vrållar lika mycket ser eller hör ingen skillnad! =)

Daniel
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Japp, en cab vore fint.
Tänkte också som du förut, men cabben ÄR ca 150-200kg tyngre än coupen.

Personligen tycker jag inte att en GT är såååå jävla fet, men visst, dom är sällsynta och så, det skulle vara det i sånna fall då.

Om du kollar på börsen, så ser du en Estroilblå -96:a för 155000:- på första sidan. DEN tycker jag är snygg.

Och jag kan garantera dig att det är skillnad på ljud mellan en orginal och en som har system/kattersättare...

///M3
DanneR
Jo säckert att de är bättre ljud mn jag tycker orginal låter tufft med, men visst de är ju alltid bättre ljud med sportgrejer! =)

Men hur fan kan cabben vara tyngre då? ja menar vad har den som väger 150 kg mer?

Daniel
DanneR
M3_lover är de din eller? vet inte rikitg vad du menar men coupé eller cab?`fins en coupe från orskarshamn om det nu är den du menar? Jo den är fin!

Men de fins en med dragkrog på, skulle inte villja ha en M3 som är drag monterad! hehehe

Daniel
DanneR
M3_lover är de din eller? vet inte rikitg vad du menar men coupé eller cab?`fins en coupe från orskarshamn om det nu är den du menar? Jo den är fin!

Men de fins en med dragkrog på, skulle inte villja ha en M3 som är drag monterad! hehehe

Daniel
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
På caben är det förstärkt på diverse ställen framförallt i golvet för att styva upp det som taket annars styvar upp. Det är förstärkningen som väger! När man öppnar dörrarna så är det bara golvet som håller ihop bilen.

Mvh Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.