|
|
|
|---|---|
|
Nån som har tips hur var jag ska stoppa dom.. vill inte börja kapa i hatthyllan! ///Tobbe | |
| Bygga små lådor att lägga dom i, i hatthyllan. Eller bygga distanser så du kan lägga dom på hatthyllan med magneten ner o orginalhålen. | |
|
Distanser eller små lådor är ett alternativ, men en rejäl kompromiss. Alla (bas)högtalare måste andas rejält och öppet bakåt för att ge nåt resultat. Om magneten mer eller mindre stänger till originalhålet så blir det inte alls bra. Som vanligt: man får inte "någonting för ingenting", 6x9 högtalare kräver motsvarande håltagning för att komma till sin rätt. FP |
|
| Jag skall också sätta i 6*9 i min E30. Jag skall kapa upp hatthyllan, nu till min fråga: Vad är enklast, att försöka kapa med hatthyllan i bilen eller att ta ut den och kapa? | |
|
Skippa 6*9" och satsa på ett 5.25 kit fram och BAK! det plus en baslåda så blir det bra! |
|
|
Av erfarenhet vet jag att högtalare i hatthyllan + baslåda inte blir så särskilt bra.. Baslådan blir mer eller mindre överflödig.. Helt instängd.. Dessutom, tänk på att om ni ska börja kapa i plåten bak (vilket man nästan måste göra för att få i 6*9:or väl?) så tycker inte SBP om det för plåten bak anses vara bärande... En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
|
Hatthyllan är inte särkilt svår att få upp större hål i... Går utmärkt att klippa med en vanlig plåt-sax.. 318-89: Det är därför man kör bandpasslåda :) Dra upp portar innanför högtalarna... /Chrille |
|
|
deejaywasp: Jo, jag vet.. ;-) Men om man inte gör det o SBP tittar så blir de inte så glada.. Det är väl mest det jag ville nämna.. typ.. När skaffade du 325:an? Någorlunda nytillkommen eller? Bilder? En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
|
318i -89: Om du med SBP menar Bilprovningen så är det ingenting man behöver tänka på, det är fritt fram att såga i hatthyllan... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Åh faan, jag vet inte hur många ställen både här o på andra ställen som jag läst/hört det? Skröna? Eller är det bara så att ni "skiter" i det? För plåten är väl ändå bärande? Jag menar.. Den är bockad etc... Men tack för upplysningen! En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.