|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på och ska plocka av toppen på min 535:a, och har nu stött på ett litet problem. Plastskenan med kablage samt kontakterna till spridarna är konstruerad på ett sånt sätt som man kan förvänta sig på en Kia eller nåt, men inte en på BMW anser jag. Det sitter klena plastluckor för spridarnas kontakter, när lyckats pilla bort en lucka utan att förstöra något märker jag att det för den skull inte går att lossa kontakten från spridaren. Jag vet inte om jag vågar rycka av vad som ser ut som små kabelskor på spridarkontakten? När man väl fått av alla luckorna så kan det kanske gå att lyfta på hela skenan 5 cm eller så, då jag kunde komma åt att släppa kontakterna från spridarna. Men kablarna från härvan verkar var misstänkt korta med risk att jag lyckas skada någon kontakt eller dra ev nån kabel. At lossa själva härvorna är ju en annan lösning, men en tjockiskabel går in i databoxen och den andra verkar gå till säkringsboxen, krångligt dragna saker. Nån som gjort detta förut och vill dela med sig? MVH Patrik. ____ Reach the door with a breath and a scream. | |
| Ett hett tips är att köpa haynes bok... Det gjorde jag innan jag lyfte min topp och där stod allt jag behövde veta och lite mer:() | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.