|
|
|
|---|---|
|
Tänkte lämna in bilen och få det lagat. Någon som vet vart man kan få det billigt fixat i stockholmsområdet? Igentligen vill jag bara få dit en ny rak och fin plåt, allt annat kan jag göra själv så som att lackera m.m. Jag har hört att det ska kosta runt 6000 kr men låter på tok för mycket! Mvh | |
Gasfot |
Det brukar inte vara så svårt att rikta en intryckt sparklåda. Givetvis beror det på hur det ser ut men är den intryckt från sidan och inte för mkt underifrån så är det betydligt enklare. Kan du lacka så klarar du ju det svåra jobbet. För att få ut bucklan så ta och punktsvetsa fast (lite lätt) ett antal vanliga planbrickor "i bucklan" och sen tar du en draghammare med krok på och på så sätt drar du ut bucklan ganska enkelt. Sen är det bara att spackla, slipa och lacka. Principen är den samma om den är intryckt underifrån men då krävs det lite kraftigare grejor att dra med. Dom 6 000:- kan man ha roligare med än att betala verkstaden som troligtvis gör samma sak! Att byta sparklådan borde vara betydligt dyrare. |
|
Hej.. Det tillhör vanligheten att plocka ut bucklor ur trösklar på bilar tycker jag.. Jag har eget bilplåtslageri och skulle du komma till mig så skulle jag ta 800-1000:- att rätta till trösklarna till dig.. Lackering får du fixa på annat håll men du får det mesta av förarbetet av mig med.. Bara synd att du inte bor i Halmstad.. / Tommi |
|
| Det lät ju väldigt rimligt. Ja synd att jag inte bodde där :( | |
| Alltid aktuellt detta. Tack för prisuppfattningen. | |
| Alltid aktuellt detta. Tack för prisuppfattningen. | |
| Jag gjorde det jobbet för 7 år sedan. Plåtslagaren lade själv ut lackjobbet. Rikning av en lång tröskelbula, rostskydd inv, lackering, lackering frontspoiler inkl. montering ca 5 lakan har jag för mig. | |
| Är det någon som har en idé på hur man kan fixa detta själv? Borde man inte kunna punkta fast ett par öglor och sedan dra ut bucklan med en glidhammare? Eller hur gör man egentligen? | |
| Gasfot har förklarat hur. Andra inlägget. | |
| En bilplåtslagare brännsvetsar, men någonting liknande en bultsvetsmaskin, fast små kopparstift som man kan rycka ut plåten med. Detaljen kan se ut som en smärre igelkott med stift, men på så sätt går det bra att fördela ut riktningen på flera ställen och få ett i stort sett spackelfritt underarbete. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.