|
|
|
|---|---|
|
det verkar som om triggergivaren bränns efter ett tag ! Har pajat en, så när jag satt i en ny så starta den direkt. sen efter ett tag la den av ! Har mätt upp dom och dom senare och dom har för lågt motstånd ! Kör m20 b25 med haltech e6k med orig triggergivare ! Vad kan det va för fel ? min bil:Länk | |
|
den induktiva som sitter framme till höger på motorn? Hur är den kopplad till haltech, stiftnr? /Per |
|
|
det är givaren som sitter fram på motorn ! har kopplat gul triggerkabel till röd haltechkabel och svart triggerkabel till gul haltech kabel , och ett motstånd på 2,4 ohm på den gula ! min bil:Länk |
|
|
hmm, kom på en grej. Du skrev 2,4 Ohm men jag har för mig det ska vara 2,4kohm alltså 2400ohm. Skrev du fel om ditt motstånd? /Per |
|
|
ojdå, jag gick in till en tv-reparatör och bad om ett 2,4 ohms motstånd ! då kan det vara fel alltså ? Kan inget om sånt, men jag ska kolla upp det ! min bil:Länk |
|
|
jag kollade idag, och det ska vara 2,4 Kohm ! -jag har 2,4 ohm. Kan det vara därför jag bränner givaren ? Ska köpa ny givare och nytt motstånd imorgon å prova ! |
|
|
provade med ny givare och ett 2,4 Kohm:s motstånd idag . Den vägrade fortfarande att starta, den bara smäller lite när man kör på starten ! Sen blir även tändmodulen het, det blev den inte när bilen funkade ! Har inte kopplat fel, för jag har ju kört motorn m.m ! Vad kan det vara för fel, blir tokig snart ! min bil:Länk |
|
| har du ställt in rätt trigger inställningar i programmet? | |
|
tror det, jag har ju kört bilen, och har inte rört någonting ! Den la bara av tidigare och vägrat starta ! Hägglund: kan du skriva vad det ska vara, så är jag säker sen ? min bil:Länk |
|
|
kommer inte ihåg allt bara så här i huvet. men välj in att det är motronic trigger. ställ in att det är 60 tänder 2 fattas. trigger input ska vara hall effect. man kan prova att förstärka signalen i programmet, om den kanske blir för svag. måste ju finnas ett par stycken som kan exakt vad du ska ha för inställning. lycka till |
|
|
trigger input ska _inte_ vara halleffekt, inductive ska det vara /Per |
|
| Har du kollat MRM´s hemsida,dom har PDF filer med alla inkopplingar och det sår en hel del om inkoppling av trigger givaren | |
| kollat säkringarna? | |
|
nu går den igen, den vela ju inte starta trots att jag bytte triggergivaren . Så då kollade jag stiften , då var dom lite sura och sotiga. Gjorde rent dom, och den starta på en gång ! Nån som vet lämpliga stift till den ? kör med NGK BP9ES för tillfället ! Vad bör trigger gain stå på ? jag har 5 nu ! Tack för hjälpen ! MVH/Niklas min bil:Länk |
|
| härligt. bp7es brukar funka | |
|
hägglund: vad är din trigger gain inställt på ? min bil:Länk |
|
| Niklas: Med 9:or i blir den extremt känslig för fet blandning. Sätt i 6:or eller 7:or och bli klar så jag får mappa den nu!! :-) | |
|
har satt i 7:or idag ! Sen måste jag få i en stol till å bälte , för du vill väl inte sitta på golvet bäckis :) Drygt när allt ska strula hela tiden, så fort man fixat ett fel dyker det andra upp ! min bil:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.