|
|
|
|---|---|
|
Köpte mej en bmw 316 med 318 motor för nån dag sedan....det är lite fel på den,detta visste jag innan köp,men undrar hur man kan fixa dom??..har sökt lite är,men inte hittat ett bra svar: Tempmätaren hoppar upp till det röda direkt när man startar bilen,& sedan är den där konstant....bilen kokar dock inte,utan något galet är det med mätaren....likaså funkar inte hastighetsmätaren..... Har testat med en helt annan instrument hus,men det blir likadant.....?? Vart sitter givaren till hastighetsmätaren?...i bakaxeln eller?? Kan det vara SI-batterierna som spökar? Det som är viktigast just nu är hastighetsmätaren så jag kan bes. bilen...... Tacksam för svar | |
|
Kan ju vara temp givaren som är galen. Givaren till hastigsmätaren sitter mycke riktigt på bakaxeln. SI batterierna kan det mycke väl vara men eftersom att du testat ett annat instrument hus så låter det ju lurigt. Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Ok,vart sitter temp givaren på en M40-motor då? Mvh |
|
|
den sitter på topplocket...om du tittar in mellan insugningsrören i mitten av dem så ser du den sitta där på toppen... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Hm...tempgivarmätaren...är det en stor grej??.....färg på den?.... Kollade kablarna & anslutningen till hastighetsmätaren,kablarna var av,fixade detta,men den funkar ändå inte??? Kan man ha sådan otur att båda mina mätarhus är sönder??? Mvh |
|
___henke___ |
Tempgivaren är ganksa liten som en större bult eller liknade. Jag hadde samma problem med min gamla 323 då sprutade jag bara lite 5/56 så började den funka igen... Borde väll se ut så här: Länk ------------------------------------ BIG BAD 325 |
|
Ja,jag hittade den & bytte,nu funkar den igen! Såg ut som länken,fast lite längre.... Nu återstår bara hastighets mätaren....tror jag ska byta givaren i bakaxeln & se vad som händer.... Var ju faktiskt inte så jävligt att byta tempgivaren....:) |
|
|
Förresten,vart hittar man sådana givare till hastighets-mätaren?? Köpa på skrot? Mvh |
|
| Tänkte bara att är det vanligt eller ovanligt fel att givaren skulle gå/vara sönder?? | |
| Det är ganska vanligt att givaren i bakaxeln går sönder. Jag tror till och med att det finns en reparationssats till den att köpa. | |
|
repsats?....själva givaren är väl en hel enhet eller? Åker på måndag till lokala skroten & skruvar bort några stycken & testar.....:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.