|
|
|
|---|---|
|
M3or byggda fram till 5/21/03 skall tydligen va berörda. Någon som vet mer, kan bekräfta? *orolig* Mvh, Robban | |
|
ZxD: Vad har du hört detta i från?vilken är din källa? |
|
|
Har läst det på 3st forum nu bla. här; Länk Ber om ursäkt för att ja glömde ange källa. Mvh, Robban |
|
|
ZxD: Vad betyder: Seems like all E46 M3 built up to 5/21/03 and it's the connecting rod bearings again Är det någon som kan göra en sammanfattning av den Tyska länken på eng alt Sv Länk |
|
|
starre använd dig av denna tjänsten så kommer du en bra bit på vägen Länk Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
Fortfarande problem med S54 ... börjar misstänka att BMW har passerat gränsen, de klarar inte längre av att fixa hållbarheten med uttag på 100+ hk/liter. Illavarslande för E60 M5, V10 på 507 hk ... Man kanske får nöja sig med snäppet under M-bilarna i framtiden, en E90 345i (läst rykten om det någonstans) lär inte vara slö direkt ... :-) |
|
|
Det här är inget nytt utan har varit på gång ett tag. BMW har haft problem med en av sina underleverantörer av vevstakslager till flera olika motorer under en längre tid. Bland annat så kommer vissa X5or med V8 motorer också att återkallas av samma anledning. Nästan alla S54 motorer (upp till 06/2003 enligt det tyska forumet) kommer nu att få nya vevstakslager (antagligen ifrån en annan tillverkare). Tyvärr så är det extra känsligt när sådana här delar inte håller måttet i hörprestanda motorer som S54 motorn. Bra av BMW att de äntligen gör det enda rätta i den här situation även om risken är relativt liten. Jag tror dock det tar några veckor innan BMW i Sverige kommer att skicka ut några brev till M3 ägare med en uppmaning att kontakta sin verkstad. /RS2 PS. Strunta dock i länken till det tyska forumet ovan. De har ingen större koll på vad som händer eller varför! :-) |
|
|
Fick precis brev från BMW Group Sverige. Bäste BMW-ägare! BMW har ett avancerat kontrolsystem för att garantera din bils kvalité och driftsäkerhet. För oss är det självklart att alla BMW bilar ska vara pålitliga att köra. Under en säkerhetskoll har det dock frakommit att ett antal bilar varit behäftade med ett fel i vevstakslagerskålarna. Felet kan innebära att lagerskålarna slits i förtid. För att få vevstakslagerskålarna utbytta på din bil ber vi dig därför att omgående kontakta närmaste auktoriserade BMW-verkstad för att boka in en tid. Åtgärden är naturligtvis helt kostnadsfri. Mvh BMW Sverige AB Serviceavdelningen Mvh, Robban |
|
|
Fan vad dyrt det ska bli för BMW att återkalla alla dessa bilar. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
De är ju knappast ensam om att kalla tillbaka bilar. Det gör ju alla märken lite då och då tycker jag. Men det är ju bra att de erkänner felen och åtgärdar dem kostnadsfritt. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Detta bytet passar mig utmärkt! Hade ändå täkt göra en oljeservice och nu får jag ju det gratis! :) Mvh, Robban |
|
| Bmw lär vara försäkrade får sådana här fel dessutom lär det ju drabba leverantören ekonomiskt. | |
| Vem har inte fått ett sådant brev... ;) | |
|
ZxD&Imola: Står det inget om vilka dvs byggda motorer pappret? Läser man länkarna så finns det olika uppgifter som man pratar om. Kan någon scanna in pappret och mejla till mig så vore jag tacksam/ Tack på förhand |
|
|
Mitt inlägg är en kopia av brevet. Kan ta ett kort imorgon och maila. Mvh, Robban |
|
|
Jag skickade ett mail till www.bmw.se angående vevstakslagerskålarna och fick svar efter en jävligt lång tid. Jag undrade om jag var berörd av problemet och det är jag. Jag undrar nu om det finns fler fel som kanske borde nämnas. Någon av er kan väl svara på det. Tror ärligt talat att jag får snabbare svar av er än BMW. Jag har service på bilen om två dagar. |
|
|
Tror inte det är nåt mer? iaf inte motorrelaterat. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.