|
|
|
|---|---|
| När jag använder ac i statstrafik i min 518 96 års så rycker den till kraftigt när jag lättar på gasen. Men utan inkoppling av ac så funkar den perfekt. Tacksam för tips. Mvh nisse01 | |
| Min gamle Saab 9000 anno -92 gör samma sak. På den så har jag en stark känsla av att det beror på en kombination av den trögdrivna gamla ac-kompressorn och sladdriga motorkuddar, framförallt det senare. I brist på bättre bud så är det en arbetshypotes iaf... :-) En vacker dag byter jag dom men rackarns vad dyra dom är på Saaben! | |
|
Hej på dej! så här är det,en kylkompressor drar ström bl.a och när den jobbar så stjäl den kraft från motorn,i stenåldersfall stannar motorn pga för dålig tomgång,i dagens bränslesystem är det programmerat att när ac:nstartar då höjer ecm=motorstyrenheten tomgången för att bibehålla rätt tomgång. (Kan innebära högre tomgångsvarv) När ac:n kopplar in kan det rycka till(Det gör det på min kärra) Typisk motronic programering? Förmodligen inget fel på din kärra! ha de gott i värmen! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
De bilar jag kört har man knappt kännt av att kompressorn slår till, men du har en motorsvagare bil så det är nog pga. det. har du kollat kompressorn? den kan ju ha blivit lite "trögare" alltså krävs mer effekt för att dra runt den. //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.