|
|
|
|---|---|
|
Tittade på lite annonser på blocket idag och såg till min förvåning en dakargul M3-95 som säljaren påstod vara någon specialversion (typ GT) Denna modell kallades tydligen Grupp N? mycket märkligt att man inte hört talas om detta tidigare,eller är det bara skitsnack? Någon som vet nått om detta? Just real M-power | |
| Är inte grupp N en trimning/tuning firma då? Att han bara stoppat på lite såna grejer på bilen.. | |
|
Grupp N är en klassificering för att kunna tävla med bilen. Om det inte ändrats under åren så får man gå lös på fjädring, krängningshämmare, bromsar och vissa motorförändringar typ luftfilterbyte. Dessa ändringar görs efter leverans på bilen. Jag har inte hört talas om några Grupp-N bilar som gått ut från fabrik. Brukar gå fint på bana. PeO. |
|
|
Ok jo jag har ju hört talats om grupp N innom racing/rally men inte som en variant av M3! Säljaren till den jag pratar om (blocket,gul M3-95) påstår ju att den är modifierad från fabrik endast tillverkad i 500 ex vassare motor osv.... Tycker att om man har en så pass "ovanlig" bil borde veta vad man har! Men han kanske har rätt,fast jag har aldrig hört talats om den modellen isåfall,och jag har läst,kollat på mycket bmw bilar genom åren! Just real M-power |
|
|
Ingen som vet nått om detta?? tycker att ni brukar ha kolla på det mesta annars,jag får väl söka reda på info själv! Just real M-power |
|
| Det låter som om personen i fråga inte vet vad den pratar om. Jag har i varjefall inte hört talas om någon sådan edition. Att dessutom döpa den till Grupp N verkar lite konstigt. Speciellt det där med vassare motor låter konstigt eftersom övriga special modeller (förrutom CSL och GT) möjligen haft en annorlunda färg/inredning men inte så att motorn har blivi vassare. 95 fanns GT och 96 kom "EVO" M3 så jag tveksam till att det gjorde ytterligare en specialversion. | |
|
Om det är en -95 som är trimmad från fabrik och den inte är brittish racing green (M3GT) eller vit och US såld (M3 lightweigth) så är någon RIKTIGT hemlig modell han har... Han kanske blandar ihop det med BMW individual? Den kanske är trimmad av någon frima i efterhand? Finns det någon dokumentation på vad som är gjort? Om det är en fabriksspecial-special så kan man begära utrustningslista via BMW i Sverige, kostar några hundra. Det kanske är en riktig grupp-n bil som blivit gatreggad, har du kollat om det finns någon inredning? ;) /Wille |
|
|
WilleW: Kan vara att man köpt en Grupp-N preppad bil för någon standardvagnserie som körde grupp-n reglemente men jag är tveksam och frågan är om man verkligen byter en sådan bil mot en volvo kombi isf? :) Dessutom säger VIN:et inget om någon specialmodell utan att det är en helt vanlig M3. |
|
|
Tack! Då är det nog som jag trodde då,att killen inte riktigt vet vad han har för bil. Men han måste ju vara felinformerad eller så,jag tycker ju att det låter helt otroligt skruvat att "fantisera" ihop en story om en unik bil som aldrig tillverkats. Men huvudsaken är att vi fått lite klarhet i om det finns eller om det inte finns någon form av grupp N i 500 exemplar. Just real M-power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.