|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag har råkat ut för en myglare EN gång sen jag började köpa via eBay för en hel drös med år sen. Jag betalade och snubben försvann utan att skicka några prylar. Denna enda gång hjälpte PayPal mig att få tillbaka pengarna på tre dagar. | |
|
Jahopp, då har man gjort sin första ebay-affär nu då, och vad hände tro ?? Blev blåst som bara den. Beställde kompletta satser med länkarmar, övre och undre. Fick paketet igår och när jag öppnade det innehöll det två (!) länkarmar, casterstagen för att vara exakt. Det lustiga är att det dessutom är två VÄNSTER-länkar han skickade mej, varav den ena inte har nån bussning ! Kul va...De två nedre länkarmarna har jag inte sett röken av, ringde dhl och inget mer paket var registrerat på mej. Har skickat ett par mail till personen ifråga, som dessutom hade 25000 omdömen varav 19 negativa (försvinnande få), men har hittills bara fått nåt om han har svårt och förstå och sa att jag kunde skicka tillbaks dom och få pengarna tillbax... Precis som att man skulle våga göra det, lär aldrig se röken av några pengar då... Så går det i alla fall när man är blåögd och inte "orkar" regga sej på paypal, utan tänker att "det händer inte mej". Mitt råd, köp aldrig nånting genom förskottsbetalning i utlandet. Jag var korkad och gick på en nöt..... Jaja, ville bara skriva av mej lite... MvH Thomas |
|
|
Problemet är att många tyskar inte använder sig av Paypal utan vill ha banköverföring i förskott. Kan tyckas konstigt att ett så stort land i vissa fall släpar efter vad gäller att nyttja den teknik som finns. Har stött på detta förut och värsta var väl när mitt kort av misstag var tomt på pengar under en resa i tyskland. Skulle ta 7 bankdagar att få dom över tyll tyskland från Sverige!! En och en halv dags jobb,telefonerande och otroligt med tjat på banken så fick jag loss pengarna. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
HJÄLP Har gjort en användare på ebay men kan nte logga in det behövs en bekräftelsekod men vart hittar jag den?? Tacksam för ett snabbt svar innan auktionen går ut |
|
| den får du via post från tyskland. | |
|
Jag har dock aldrig behövt vänta på någon aktiveringskod via posten! Testa med att regga dig via t.ex. Ebay.co.uk, kanske blir lite enklare med språket också? ;) Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.