AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
8.306

Handla från ebay tyskland, någon som provat?

Sida 1 av 2
he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
Är sugen på att handla lite från www.ebay.de, klart bättre priser än man hittar här hemma...

Någon som provat och vad är erfarenheterna?
___henke___
Har handlat ganske mycket därifrån bakkjol,sidokjolar och vinge är inköpta från tyskland tyckte att det gick grymt smidigt. Och som du säger mycket mycket billigare...Allt underlätter ju ifall du har paypal så du kan betala över nätet, men går ju också att betala hos baken..Dom jag beställde hos hadde mycket snabba leveranstider och så får man ju det utkört till dörren alltid ett plus när det e stora grejer...

------------------------------------
BIG BAD 325
___henke___
Men det beror ju också på vilket företag du ska beställa ifrån finns ju dåliga och bra....

------------------------------------
BIG BAD 325
he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
Tänkte handla från www.kfzteile24.de, vita framblinkers + sidoblinkers för 120,99 euro + 15 euro frakt etc.

Totalt 135,99 euro = ca 1250:-

Enbart vita framblinkers kostar ju i sverige från 1500:- + frakt och uppåt...

Får väl se om det funkar :-)
WIKING
Har gjort ca 100 affärer på Ebay.de och endast blivit "lurad"
en (1) gång.
Var noga med att kolla säljarens "feedback" så att han inte har
för många negativa helst inga alls och om det finns så läs dom
och bilda dig en uppfattning om säljaren.

KÖHLER 2,5
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Har oxå beställt från ebay aldrig något probs som sagt kolla feedback på föräljaren.

Mvh/ Daniel

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ebay.com har jag handlat ifrån ett antal ggr och de har funkat bra.
Har bara fått betala tull en gång ;-)
Henrico! Blev det bra med blinkersen från www.kfzteile24.de ? Hur var kvalitén på dom?

/ninja
he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
Jag är nöjd, mycket snyggt med mörktonade "vita" blinkers på en grå bil. Passade perfekt, inga problem att montera. Kvaliten i övrigt kan jag inte uttala mig om ännu. Dom kanske blir blästrade fort av stenskott etc...

Tror notan slutade på 1338:- svenska kronor för 2 framblinkers exkl gula blinkerslampor + 2 sidoblinker inkl gula lampor.

Betydligt billigare än att köpa motsvarande i sverige...
be
96
bembara
325coupe-93
525d F11 2011
...och vad kostar det att få 4 fälg från Tyskland,vet nån..?
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Ebay är bra, risken att bli lurad är nog lika stor på blocket.se, men man skall så klart se upp, kolla säljarens feedback är ett bra sätt.
Fördelen med Tyska ebay är ju att det ligger inom eu.
Har handlat fotogrejor samt bildelar och är bara nöjd. nu väntar jag på bland annat en bakrutespoiler fabriksny, 400:- ink frakt

Om du mailar o frågar så kan dom i dom flesta fall ge ett svar på vad frakten skulle gå på om du vinner auktionen.

Är du som jag osäker på tyskan så finns det ju översöättare på nätet..Länk exempelvis
Lycka till i jakten
Göran

Min bil
Länk
Jag vill köpa fyra hjul som en privatperson (tysk) säljer på Ebay.de.

Hur ska jag göra? Betalning? Hur kan hjulen skickas etc?
Jag är helt novis när det häller Ebay, men riktigt sugen
på nya puckar! :-)
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
om du redan har registrerat dej som medlem i ebay så kan du enkelt skicka en fråga till säljaren..klicka på
"Frage an den Verkäufer"
Oftast går det bra att skriva på engelska eller så kan du använda Länk ifall du inte redan kan tyska.
Ofta står det dessutom i beskrivningen om säljaren skickar utanför Tyskland
Versand nach: Europa
Versand nach: Deutschland
Versand nach:Weltveit
står det : innerhalb Deustchland så leta vidare, då vill han helst sälja inom landet.

Betalning sker ofta med Paypal men jag brukar be att få skicka via banken, då skall du begära alla kontouppgifter från säljaren
Förutom kontonummer så be att få IBAN och BIC, då blir det billigare att skicka pengar.
Skulle tänka mej att fälgar skickas via någon speditionsfirma...

Hoppas du fick lite hjälp på traven, andra kan säkert fylla i med mer info.
Är du osäker testa med att köpa nåt billigt för att lära dej hur det går till.
Det är kul och jag tycker det är väl värt mödan
mvh
Göran

Min bil
Länk
Har precis gjort min första Ebayaffär och det är rätt beroendeframkallande.

Rätta sagt jag vann ett bud jag la och nu skall affären slutföras.

I detta fall är det betalning till bank som gäller.

Hade varit smidigt om man kunde lösa allt från Soffan men man kanske måste traska in på banken???
(använder mig av handelsbanken om det har betydelse)
Någon som vill lägga en minut på en smiidg lösnig.

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jag brukar gå till banken och ordna det, tar lite tid men då har man ju alla papper ifall det strular, inte för att det brukar göra det men det känns lite extra säkert.

Jo, det ger mersmak att köpa från tyskland, mycket fina bitar till fina priser+ lite spänning:)

///Göran

Min bil
Länk
Det verkar som Handelsbanken enbart låter en betala till utlandet på deras kontor (ej via internetbanken) vilket i detta fall innebär att jag tidigast kan betala på måndag. Jag får väl bärga mig.

Någon som vågar höfta på frakten till sverige om den är 8.50€ inom tyskland?

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk
Brukar ligga allt mellan 15 till 25 Euro, jag har en deal från UK nu, där vill de ha £20 (lite väl dyrt tycker jag)

/Marcus
Bmwcs# 4680
li
1.959
liste
535i -89
Det bästa är om säljaren erbjuder betalning via PayPal. Då kan man, som Johan säger, sköta allt från soffan. Enda kravet är att man har ett betal- eller kreditkort, t ex Visa. Läs mer på Länk

Var observanta på säljarens villkor; vissa vill inte skicka till utlandet och vissa kräver dessutom avhämtning på plats, andra kräver betalning via check eller Money Order, vilket kostar en hel del för oss svenskar att fixa fram.
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Jag har oxå tänkt handla på ebay.de, mycket bra priser dom har där. Funderar bara på hur säkert paypal är, man blir lite småskeptisk efter alla kortkapare som härjat i staterna det sista.
Brukar det vara några problem att betala på annat vis än genom paypal ??
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
CypherX: Du kan vara lugn, paypal är det överlägset säkraste sättet för dig att betala på. Känner du dig mer säker på att betala genom att skicka pengar direkt till säljaren? Är nog uppe i snart 100 affärer på ebay genom åren och aldrig haft problem.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag har handlat grejor av folk som inte vill "exportera". Betalar man bara i förskott samt står för frakten så är det ofta ok. Men fråga säljaren innan du börjar bjuda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.