|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Värsting steg (Rockford 1100a2) som jag var på väg att sälja idag men upptäckte ett problem när vi skulle provspela. Det är ett 2 kanaligt steg på 1100 wrms, den ena kanalen fungerar hur bra som helst men den andra är helt död. Jag testade att bryggkoppla från den ICKE fungerande MINUS till den fungerande plussen och det fungerade utmärkt. Men när jag bryggkopplade från den Icke fungerande PLUS till den fungerande minus så funkade den inte, vilket betyder att PLUSSEN på den ICKE fungerade är problemet, rätta mig om jag har fel. Men ifall jag har rätt så skulle jag va evigt tacksam ifall ni kunde dela era åsikter, gärna någon med erfarenhet. Tack på förhand... | |
| Då e jag nog rädd för att den kanalen är bränd.. Fanns där ingen protection på steget?? Ibland finns det ju två säkringar till vardera kanaler.... | |
|
Jontep säger som jontemannen den ena kanalen är utan tvekan bränd :-[ Det luktar byte av sluttransistorer. |
|
Robsarve |
Det steget kan man bara brygga vänster plus med höger minus, annars händer inget alls... Så din analys känns lite förhastad... Kan alltså vara istort sett vad som helst som är fel... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.