AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
844

Värde på min M535i?

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Vad skulle min M535i -85 kunna vara värd?
Mest av nyfikenhet så undrar jag.
Det finns skavanker på den, men dom är inte så många. Höger framskärm har nån blema längst ner i bakant, AC:n behöver fyllas, så är tyget slitet på förarstolen.
Bilen är (blir snart) nybesiktad. All fakta står på länken längst ner.
Vad kan den vara värd med skavankerna, och vad skulle jag eventuellt få för den med skavankerna lagade (renoverad AC, ny skärm + lack och nyklädd stol)?

MVH Morgan.

Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja,skulle iaf inte sälja en så fin bil som din verkar vara(inkl fälgar) för under 25 papp ....Fixar du felen som du nämner så kan kanske 30' vara inom räckhåll tycker jag...Börjar bli ont om fina M535:or.

Mvh Janne.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jo, alla byggs ju om till turbo, eller används som vinterbilar, eller nåt liknande. =(
Om jag skulle sälja denna bil så ska den inte trimmas eller göras om på nåt sätt. Det är en originalbil, och så ska den förbli. Sånär som på fälgarna och blinkersar.

Mvh Morgan.

Länk
Varför bryr du dig om vad säljaren ska använda bilen till????

/Simon
Vad köparen ska använda den till ska det vara!

/Simon
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Carimp: Sälj den inte! Det blir nog svårt att hitta en lika fin om du skulle ångra dig. Och den lär inte vara värd några svindlande summor direkt... Den ser jävligt fräsch ut på bilderna i alla fall!

Simon_en: Skickar hellre min E28 till skroten än jag ser nån snorunge köra skiten ur den...
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag låter hellre bilen stå och ruttna i ett garage än att se nån montera på simons system, lysande spolarmunbstycken o s v. Denna bilen förtjänar att förbli original. Så jag skulle vägra sälja den till nån som inte skulle vårda den.

MVH Morgan.

Länk
sälj den till mig så vårdas den ypperligt :) men tyvärr har man brist på pengar :(

___
Mvh
Patrik N.
Själv skiter jag fullständigt i vad som görs med det jag säljer, fokus är att få det sålt och att få så bra betalt som möjligt. Förstår inte din inställning alls...! Verkar helt sjuk eller så vill du medvetet få ut mindre betalt för den??!!!

/Simon
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Men Simon, har du aldrig haft känslor för en bil? Tycker inte det är något märkligt med att man vill hitta ett bra hem till sin ompysslade bil. Läste om en tysk som skulle sälja sin e28 M5 och hade "anställningsintervju" med spekulanterna.

Mr C
Visst gillar jag bilar, men det som beskrivs ovan känns inte sunt, känns som att man ska lämna bort sin hund. En bil är som bekant ett dött ting....men det är så jag resonerar, var och en får göra som de vill själva och ta konsekevenserna av sitt handlande.

/Simon
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Själv så är jag nöjd och glad när man fått sålt någonting, det är ju jobbigt att hålla på och annonsera, visa upp bilen för en massa spekulanter...

Kan tänka mig att det skulle kännas tungt att sälja om man inte har råd att ha kvar bilen fast man vill!
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag trivs jättebra med min bil. Men tankar på nåt som är betydligt närmare årsmodell -00 har börjat på att gro i huvudet på mig. Men under mina år som ägare till denna pärla har jag gjort en hel del på den. Som i vintras när jag plockade ur motorn för att måla den och putsa motorutrymmet. Jag har putsat och slitit med denna bil. Jag har lagt ner mycket av min "själ" kan man nästan säga. Så det sista jag vill är att se nån finnig 16:åring bygga EPA av den. Kanske lite drastiskt, men du kanske förstår. Så finns det allt för få bilar kvar av denna modell som än så länge är original och fortfarande i vettigt skick.
Jag har haft massor av bilar och sålt dom åt höger och vänster. Men bilar som varit ovanliga har jag alltid varit noga med vart dom hamnar. Jag säljer bilen billigare till nån som vårdar den.
Ska jag vara helt ärlig så skulle jag inte sälja denna bil till nån som skulle montera i 745i motor och kapa om under huven och riva inredning. Spelar inte nån roll om dom bjuder 60 000:- för den.
Inte för att hoppa på nåns bilval, men hade jag haft en Vectra hade jag inte brytt mig vem som skulle köpa den. Därmed inte sagt att det är en dålig bil, men det är vad jag kallar för dussinbil.
Börjar du i alla fall förstå mitt resonemang???

MVH Morgan.

Länk
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Tycker att det är bra att det finns folk som Carpimp som är lite engagerade i sina gamla bilar.
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Precis, välvårdade 535-e28:or är det ont om.
Om jag hade haft garage så är det precis en sån ostylad originalbil som Carpimps jag hade letat efter.
Hoppas det finns någon kvar till mig när det blir dax bara...
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Det låter som att jag och Carpimp har samma åsikter... Mitt råd till dig är samma som jag själv lever efter: sälj inte bilen. De pengar du får för den väger inte på långa vägar upp förlusten, så är det bara. Har du möjlighet så bara ställ undan den i ett garage nånstans och köp sedan nått annat. Så tycker jag.

Länk

Mvh Tjäder
Be
193
Bekeris
540i Touring - 94 (skrotad)
540iAT - 98
Vettigt sagt! Man ser så få av dessa bilar, sen att priset är lite lägre på dem gör ju att det blir en ungdomsbil, och en ungdom vill gärna vara lite "ballare"... Håller helt med Carpimp. Skulle det ha varit en 88- 535 så skit samma, men detta är ju ändå en så pass gammal och välvårdad bil, skulle vara synd om den blev sönderskruvad.
Carpimp, förstår ditt resonemang(gjorde det från början), men håller inte med.

/Simon
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag är noga med min bil, ska lämna in den på A/C reparation nu. Så ska det beställas ny klädsel till förarstolen.
Jag är inte säker än på om jag ens kommer att sälja den. Men om jag säljer den så ska köparen vara minst lika seriös som jag. Den ska inte användas till nån trimmning eller dylikt.
Många tycker att jag är knäpp som är noga med denna bil. Men en sån här bil är inte så vanlig längre. Antalet minskar i rask takt.
Men det märks om den blir till salu eller inte.

Tackar för alla svar.

MVH Morgan.

Länk
du har iaf en spekulant som köper den osedd bara han får ihop pengar ;)
sen tar han ut den o helgkör lungt o fint med den och ABSOLUT inga tokvarvningar

hmmm detta råkar stämma in väldigt väl på mig hehe

___
Mvh
Patrik N.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.