|
|
|
|---|---|
bmw alpina b3 |
ska jag använda som nu då när man inte kan köpa på bmw vet att det ska vara helsyntetist men villken |
Hawar |
Antar att det är till din Alpina, då ska du använda Castrol TWS Mvh Hawar |
bmw alpina b3 |
svårt hita nu så jag köpte LazerWay 0W-30 HÄLLDE I HALV LITER TILLS PÅ MÅNDAG MVH |
bmw alpina b3 |
HELTSYNTETIST SÅ KLART 165 KR LITER |
| TWS kan endast köpas på BMW. Kostar ca 210 kr litern | |
|
När ämnet ändå är uppe, Vad skiljer Castrol TWS 10W-60 mot Castrol Formula RS 10W-60? är det samma olja med olika namn? MVH // Harris |
|
| Vad har dom för klassning? | |
|
Enligt instruktionsboken skall du använda dig av Castrol SLX 0w30 till Alpina B3.3, fast TWS går lika bra, de flesta kör TWS i sina Alpinor. M5aaa...ta dig en till på powerbörsen... ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
bmw alpina b3 |
tack |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Harris_75: TWS är den "gamla" formula RS oljan, Castrol gav den namnet TWS när dom ville vidareutveckla RS och behålla det välkända namnet . Formula RS är därimot inte en BMWgodkänd olja som TWS är till M motorerna. ///MVH Hasso Länk |
|
M5aaa: TWS finn åxo på Mekonomen och Kostar 192:- litern :) |
|
| Länk | |
|
Tänkte precis skriva vad bildelsimporten tog för oljan, men du han före där. Min lokala bmw verkstad säljer castrol TWS 10/60 för "endast" 150kr/l faktiskt. Helt ok. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.