AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
769

Bakluckans manuella öppning fungerar inte !

Ba
31
Barkarö
BMW 520i -97
På min 520i -97 har jag haft problem med larmet ett tag, bilen larmar när jag låser upp den och upptäckte nyligen att jag inte kan öppna bakluckan med "handtaget".
Jag antar att dessa fel kan höra ihop, tidigare har jag bara använt knappen i kupe'n och knappen på nyckeln. Så idag kollade jag brytaren på bakluckan och motionerade den, plötsligt gick fungerade den. låste bilen och gick ifrån ett tag testade igen och hade samma fel som tidigare
Är det någon som har nån erfarenhet om det kan vara brytaren i handtaget eller om felet kan ligga i larmmodulen eller kabelstammen ???

// MM
stefannorr
Länk

Länk

Finns en sökfunktion här ovan sök inlägg som är bra om de är nåt spec du söker.
K2
348
K2
523i -97
Jag har samma problem med larmet som MM, kollade på föreslagna länkar men de har bara att göra med själva handtagsproblemet alternativt öppningsmotorn såvitt jag kan se. Halva problemet löst för MM. Min larmar precis som MM's ibland när man låser upp bilen med nyckel. Originallarm. Har sökt men det finns inget om detta problem.

Tacksam för ledtrådar.

/H.

Ba
31
Barkarö
BMW 520i -97
Tack för tipset stefannorr, jag ska kolla om jag monterade gummit felaktigt i morgon.
" alla killar vet väl att felaktigt monterade gummin kan få oanade konsekvenser, ibland 18års skadestånds krav"
// MM

// MM
Ba
31
Barkarö
BMW 520i -97
Jepp det var gummit som var felmonterat så brytaren var alltid på.
Men problemet med att sirenen larmar (ibland, oftast när den har stått låst mer än en timme) när jag låser upp den mekaniskt med nyckel eller med fjärren kvarstår !!!!

// MM
K2
348
K2
523i -97
Jag har som sagt samma problem så kan det tänkas att det är relativt vanligt? Oerhört trist när det inträffar tex i ett fullsmockat parkeringshus med ordentlig akustik, går genom märg och ben den där larmsignalen. Om det åtminstone fanns ett sätt att blixtsnabbt få tyst på den men nädå, 10 sekunder minst känns det som att den vill larma vilket är en evighet i pinsamma situationer. Min larmar bara i dylika sitationer f ö...

/H.
Ba
31
Barkarö
BMW 520i -97
Jag tar upp min gamla tråd igen !!

Mitt larmproblem sen förra sommaren hade jag lärt mej leva med.
Hade bilen inne på M-Bilar i september i Västerås men det fanns inga felkoder och dom kunde inte återskapa felet så jag lät det bero
- Men nu har den blivit helt hopplös denna regniga sommar , jag kan inte köra den vanliga " låsa, öppna, låsa, öppna" och larmet tystnar.
Nu verkar det som om den måste larma klart dvs. i
ca 1 1/2 minut (det är tur man har schyssta grannar )
Nu ska bilen in på M-bilar igen den 23:e aug (airbag lampan lyser) för att byta ut kabelstammen till förarstolen, samtidigt ska dom kolla larmet (inga problem att återskapa felet i år)
- Min fråga är : kan man stänga av larmsirenen på något sätt om dom inte hittar felet ??

// MM
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.