|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som testat detta däck på en e36? Eller däcket överhuvudtaget så klart. Funderar på att köpa 4st 225/45*17 på gummihuset. Kostar ju endast 5200:- och Nokian brukar ju göra bra vinterdäck väl?! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! | |
| Uppdaterar tråden ovan. Någon som har synpunkter på WR-däcken från Nokian. Står i begrepp att köpa 4st 225/45-17H till min E46. För det är väl ingen "autobahn" variant ? | |
|
Har precis fått hem dem nu jag....skall slänga på dem på bilen ikväll...få se hur de är. Det var ju inte nån som hade några synpunkter så. Ändrade mig förressten och avbeställde från gummihuset för de fick jag vänta 2-3 månader på att få däcken av. Däckonline gick på 1½vecka!! Service :-) 5100 lite drygt inkl frakt så det blev billigare också :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
| Köpte du med eller utan fälg? Fördelen med Gummihuset är ju att de kan lev. däcken på plåtfälg, eller vet du om Däckonline har denna möjlighet också ? | |
|
Hej Jag har kört med WR till både min 318 och till 328 och för mig har de funkat perfekt på skånska vintervägar. De är bra på regn, slask och snö men usla på is om man saknar ASC+T. Tilläggas bör att WR sällan klarar sig bra uppe i Ivalo eller Enare Träsk vid -35 i norra finland där Gislaved och Nokian Dubbdäck regerar. Dock ytterst sällan som vi skåningar kör i dessa klimat. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Jag köpte utan då jag redan hade 4st fälgar liggandes. Hmm...jag man kan maila däckonline angående sånt. Vet dock inte hur snabbt det går då och hur bra det är. Detta stod i senaste nyhetsbrevet jag fick från dem... "Behöver du kompletta hjulpaket till ditt fordon? E-posta Dackonline@telia.com och berätta om dina önskemål." En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Bra man har ASC+T då :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.