AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.484

Ovanligt billig M5-00?

Länk

Eller?

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kolla registreringsnumret, som börjar på W. Det innebär att bilen är nyregistrerad i Sverige och sannolikt har ägaren tagit in den nyligen för att göra ett snabbt klipp.

Jag tror inte att det finns billiga superbilar. Man betalar antingen när man köper den eller när man löser ut den från verkstan.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Om jag letade M5 skulle jag kolla upp den närmare.

Har tidigare sett 99:or kring 200kkr. Till hösten kommer det säkert dyka upp en del M5:or i den prisklassen.

Hawar
Behöver inte automatiskt vara dåligt för att den är billig, det kan vara så att säljaren har bråttom att sälja den. Samma sak gäller om det är dyrt, det är inte automatiskt bra heller.

Mvh
Hawar
tretretti: vad är det för ngt du spanar på...996 nånting?
isf vad är det "officiella" namnet, "biturbo"?

Vad det gälller M5an, så ska man naturligtvis kolla upp den ordentligt.
Men det är dock ändå den klart billigaste jag sett iaf.

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Ingolstad=DKW
Alltså angående Tretrettis bilspan.
Ja just det...Audi finns där ja...var är det Porsche hör hemma..."burg" nånting va?

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Är det ngn av er som kan tyda M5ans regskylt...jag har försökt men inte riktigt lyckats...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Bilen har W och den ska säljas pga utlandsflytt, det går fort i svängarna! Håller med Hawar annars, begbilsmarknaden är LÅNGT ifrån en perfekt fungernade marknad där billigaste bilen per automatik är sämst och tvärtom.

/Simon
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Apropå diskbänken i min profil:

Jag har kollat på några Audi S8, och var mycket sugen på en fin mörkgrön 98 i mintkondition som stod nere på Din Bil i Hammarby i somras. Men den försvann som en avlöning.

Just nu är det billöshet som gäller men intresset finns kvar. A8 eller 996 eller kanske leasa en S4. Eller nån trevlig BMW.

Visst finns det många dyra bilar på marknaden som inte är bra, men det är väl inte lika vanligt att de billigaste är riktigt bra.

Om jag var intresserad av M5an i annonsen skulle jag kolla den mycket mycket noga innan jag övervägde köp.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
oj då, grabben bor 100 meter ifrån mig ser jag!

D-diddy
UFO: det är inget "burg i Stuttgart"
David

"The unattainable is invariably attractive"
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Ufo:
Jag har nu försökt länge att "hitta" rätt nr med hjälp av fordonsfrågan. Men jag får fan inte rätt på det trots att jag testat alla(enligt mig) tänkbara kombinationer! skumt!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Andersson_CSI; Testa med WDP och en sjua på slutet så har du snart hittat den;)

Mvh Stephan

Ps inte för att vara alltför petig så byggdes inte Audi S8 i Ingolstadt utan i Neckarsulm dock är det en mycket trevlig bil om jag inte vore så förtjust i min 540:i så skulle jag införskaffa en sådan trots nackdelen med kamremsdriven V8 vilket man slipper på nya S4:an så inte heller är dum körde en sådan i vintras habegär direkt;) hoppas dui inte tar illa upp tretretti;)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Inte alls. Jag har inte kört S4 än så jag har inte bildat mig nån uppfattning. Däremot hyrde jag en A4 på semestern i somras och, jag vet inte... Fin och bekväm och fantastisk inredning. Men rolig var den inte (1,8 T 163 hkr). Lät som en Volvo 740 vid gaspådrag. Inte premium! Återstår att se om 181 hästar till och kromade backspeglar är värt 533 000...

Men BMW E60 väckte habegär redan med minsta sexan på 170 hästar. Fortsättning följer.
Har inte hängt med i tråden riktigt sedan jag startade den...

tretretti: vad är kopplingen med "diskbänk"? Vänta nu...förzinkad?

D-diddy: ok, tack...kom visst ihåg lite fel...

Stephan 735i: jag skulle nu kolla med det regnr du "antydde"...men behövde kolla annonsen igen för de andra två siffrorna...och upptäckte att annonsen redan är borta...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Nej, A8 är inte förzinkad, så vitt jag vet, däremot är den ju i stora delar gjord av aluminium.

Uttrycket "diskbänk" kommer från när A8 var ny 94/95 och en kompis chef köpte en av de första som togs in i Sverige. Bilen var silverfärgad och såg verkligen ut som en diskbänk! Vi döpte den snabbt till "världens snabbaste diskbänk".

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Lite OT: nån som tittat på M5an som tråden eg. handlar om? ;c)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.