|
|
|
|---|---|
|
Hej Ska ner till Tyskland i dagarna och hämta en E34:a. Vet bara inte om man sak satsa på en 520 eller 525? Vilken säljer man lättast i Sverige? Har hittat väldigt fina 520 Executive från -95, men vad betyder Executive egentligen i Tyskland? Vad skulle ni välja 520 eller 525? PS. Vet att man kan söka inlägg, men tror det är nå vajsing med inställningarna för sök funktionen bara krånglar. Tacksam för svar | |
Gemini__ |
Ska du ner ända till Tyskland ska du givetvis satsa på 525:an. Har du sökt igenom efter lämpliga objekt i Sverige först? Finns en hel uppsjö av dessa vagnar här hemma nämligen. Men det kan ju vara skoj att åka ner själv och hämta en bil kanske. Välkommen till forumet föressten. Mvh: Thomas Svenska M5 E34 registret: Länk |
| Lätt 525 | |
|
Tjena! Jag tycker absolut att du skall satsa på en e-34. Tänk bara på att inspektera bilen nogrannt! Det finns måååååånga alternativ... Själv hämtade jag hem min 520i 24V -93 för 4 år sedan, och är supernöjd! FYI, VANOS kom -93 och köp INTE en 12V. En polare har inte haft något mer än bara problem med båda sina! "gamla" motorn hade 130 hp, men denna har 150 hp. Räcker mer än väl till våra svenska vägar :) Visst, 525:an har 192 hp, men försäkringen ligger på nästan det dubbla! Jag blev paff när jag såg vilken skillnad det var! Gällande förbrukningen så brukar 525 ligga på 13-14, mellan min 520 ligger endast på 9-10 blandad körning. På motorväg drar den inte mer än 8-9... (givetvis beror det på vem som kör oxå) :) Så det tål att tänkas på, med dagens försäkringspremier och bensinpriser... Nåväl, lycka till med ditt köp! Titta noga på bilen! //mickey //mickey www.autopower.se/galleri/visa.asp?id=740 |
|
| Okej, tror faktiskt jag tar en 520. Verkar som att 525 är allmänt i sämre skick än 520. Har hittat ett intressant exemplar med all utrustning och lite mil på mätaren. Full service bok och endast servad på bmw verkstad. Hur var det man kollade mätarställningen? Var något med att hålla in nollställaren till trippen och vrida på tändingen. | |
|
Mig veterligen kan man inte kolla mätarställningen på e34, det man kan få fram är om någon bytt ut modulen som innehåller mätarställningen (chassinr skall stämma) Kommer dock inte ihåg hur men "sök inlägg" brukar ge lite... |
|
| Min 525iT -94 tar blandad körning 9-10 L / 100 km medan jag på landsväg kommer under 8 liter. Så jag gillar min 525iT. | |
|
Hej!Jag har haft 5st E34,525 12v,525 24v,535,530 V8.Klart roligaste var 530 V8,otroligt billig vad det gäller soppa för brukning den gick lika billigt som mina 525 24v.men sett på rep kostnader osv så är en 525 24v mest ekonomiskt.en av mina 525 24v hade rullat 30"mil o gick som en klocka. |
|
|
Tjenamoss ! Som nybliven BMW-ägare har jag inte så mycket teknisk know-how än, men jag kan rapportera mina två första tankningar med 525 IA - 92, 19000 mil. Blandad körning, AC:n konstant på = 0,9 Enbart förare, utan AC, landsväg 90-100 = 0,67 Smått otroligt snålt för en dylik bil anser jag !! Testade några 520 innan köp och ...ja, nej, det var fööör segt. |
|
|
Givetvis drar bilen mindre utan AC och ingen last, men jag jämförde med "normalkörning". 1-2 persi bilen plus matkassar och dylikt :)) ... och varför ha AC om man inte använder den? :) //mickey www.autopower.se/galleri/visa.asp?id=740 |
|
Helga |
Visst kan det vara så att 525 är mer körd pga av mer körglädje osv. Så att det är större möjlighet att hitta en fin 520. Men provkör båda och jag lovar att du köper en 525. Har en granne som köpte en svensksåld 525 -94 för ett år sedan. Mätarställning 12.000 mil och all service gjord. Mycket fint skick med 16" fälgar, ACC, Ellucka, Elhissar, drag, 4 vinterdäck på fälg. Drar enl. honom 0.9 blandad körning. Pris då var 79.000. Otroligt mycket bil för pengarna. 24V, 192 hkr, 245 Nm. Toppfart 230, 0-100 8.2 sek. Vad mer kan man begära. Helga |
|
köpe en 535 med vanos det är bättre. och leta noga så du hittar ett riktigt fint ex. finns många lik tyvärr... //norda |
|
|
Men när du liks ska till Tyskland, varför köpa en så gammal modell då? #Man and machine the evil of a dream# |
|
|
Jag har inte så mycket pengar just nu, och är så van att alltid hämta bilar från Tyskland. Har gjort det i flera år nu. Det blir en 520 touring från -94. Hoppas bara att det inte är en skit motor. Är inte så brydd om fartresurser, är viktigare med försäkringspremier å så. |
|
Helga |
En 535, E34 med VANOS???????????????? Helga |
|
fel av mig.... //norda |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.