|
|
|
|---|---|
|
Länk Ska den ha dessa skärmkanter? Är det inte en riktig rostfälla med kromade skärmkanter? Vad bör den kosta? Den är inte helt original i motorn hur påverkar det värdet? Kan inget om dessa bilar, vad är viktigt att kolla på? Är dom svår skötta? Hur är dom att köra? Många frågor... | |
Scheckheft |
Hej Kromade skärmkanter: tillbehör. ser ut att vara till csl modellen (lite bredare). Att kolla på: rosten och åter rosten. I trösklar, skärmar osv. Att köra: hur kul som helst. Inget problem att hänga med i dagens trafik. Pris: svårt att svara på. De riktigt fina exemplaren värderar jag från ca 75 000:- och uppåt. Beroende på modell och skick. Men som sagt var är E9:an svårvärderad. Kolla länkar om E9 på min hemsida: Länk Själv letade jag länge innan jag hittade ett fint exemplar som var seriöst renoverad. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Tack för svaret. Trevlig hemsida och flera bra länkar. Antar att insprutning är att föredra. Är det någon större skilnad på motorerna annars? Är det värt att betala lite extra för en 3,0 istället? Förutom rosten, hur är mekaniken? Är det svårt att hitta delar och är dom dyra? |
|
|
Här har du litre länkar som jag har sparat på just till e9:an Länk Länk finns lite andra oxå men det är inte billigare (tror jag) |
|
Scheckheft |
Hej Walloth&Nesch har jag bara goda erfarenheter av. Även BMW har reservdelar. Billigt är det inte. SimaPower har jag bara hört negativt ifrån. Dyra och inte särskilt serviceinriktade. Har dock ingen egen erfarenhet av SimaPower. Rent allmänt kan man väl säga att 3,0 csi är mer eftertraktad och dyrare än 2,5-2,8 cs. Dyrast är csl modellen. Tycker dock att du i första hand ska ge dig på jakt efter ett rostfritt och välskött exemplar. Motorvisionen kommer i andra hand. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Har nu kollat på den. Den blev underkänd pga att den inte kunde årsmodellbestämmas. Står inte det i briefet? Ägaren väntar nu på ett intyg från Tyskland, vad kan detta vara för intyg? |
|
| Förtydligande, med underkänd menar jag alltså på den svenska reg besiktningen. Den är nyligen importerad. | |
|
om du har serial nummret kan du kolla vilket år den tillverkades. du kan ju kolla här Länk |
|
| Har inte nummret tyvärr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.