|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ett par skrikande slitna frambromsar som jag skulle vilja byta, hur svårt är det att göra själv ? Samt vet nån ca pris på bmw orginal belägg ? 318 ti 95'a // Jeppe | |
|
Det finns ett bra mektips här på sidan Länk som visserligen handlar om E39, men förfarandet är i stort sett detsamma. |
|
|
Har du inte tummen mitt i handen och har tillgång till lite verktyg så är det ingen stor sak. Här är en liten anvisning, dock för e39 men upplägget är det samma: Länk Priser på klossar hittar du på Mekonomen Länk genom att slå in ditt regnummer. |
|
|
Kolla här: Länk Om det är svårt eller inte kan bara du själv avgöra, men grovt sett så är det inte så svårt. Det beror på hur bra du är på att skruva. Samtidigt måste man se bromsar som en säkerhetsdetalj och det är något man inte ska skruva med om man inte är 100% säker på vad man gör, tycker jag. Angående pris på belägg så tycker jag att BMW är klart prisvärda och många gånger inte så dyra som många tror, ibland billigare än tex Mekonomen. /Anton |
|
|
Där var man inte lite sen på att svara.. ;-) /Anton |
|
| Tackar ! | |
|
Pris för belägg hos BMW: ca 750 kr Mekomen ligger i samma prisklass för motsvarande belägg. Bytet är relativt enkelt, och det enda "specialverktyg" du behöver är en 7mm-insexnyckel eller ännu bättre en 7mm-insexhylsa. Kolla mekartipset, samma utseende och uppbyggnad av bromsarna på din bil: Länk Om du är osäker efter du läst mekartipset kan det vara bättre att låta en verkstad göra jobbet, det är lite obra om bromsarna inte fungerar som de skall.... ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
....jag var ännu senare! :o)) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är bara att inse faktum, vi är som hungriga vargar som bara sitter här standy för att hjälpa våra bmw-bröder. Nästan lite tragiskt på något sätt :-) |
|
|
haha ja nästan...fyra nästan lika svar inom några minuter haha En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.