|
|
|
|---|---|
| lådan hackar ibland vid start å slirar på ettan vid full gas, är det plastkulorna som är slut? | |
|
Du har förmodligen en låga som heter 5hp18 i din bil. Den har inga problem med några plastkulor. Hur långt har bilen gått? Automatlådor brukar ge upp runt 30000 mil. Då är lamellerna slut. Sen får de bli renovering eller en låda på skroten med mil kvar. Själv håller jag på att byta till en manuell låda. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Har samma problem med en 5hp18. Lådan kollades hos BMW som konstaterade att oljan var kolsvart = byta låda enligt dem :-( Landar på 15' - 20' :-( för begagnat + arbete (ny 5hp18 kostar 32' i Sverige och €3' i Tyskland). __ BMW är även MC |
|
|
mc bumsen- Lustigt... Det där med lådans olja har jag hört förut att BMW brukar säga... När jag sålde min 540 till en kille här på nätet, så ville han vara säker på att oljan var skysst och filtret bytt (även fast han hade kvittot på bytet... men men...) så han åkte till BMW för att kolla... Varpå de "visar" honom en SVART olja som enligt dem alldrig blivigt bytt! Saken hör till den att jag var med när oljan byttes i lådan ca en månad innan min köpare åkte till verkstaden med bilen. Mig veterligen kan en växelådsolja alldrig bli SVART. Jag litar absolut inte på BMW verstaden som han åkte till. Rent lurendrejeri! Förövrigt sa de att oljan i motorn också var kass... FEL. Den var bytt ca en vecka innan bilen såldes. CASTROL RS. En liten anekdåt bara... - H U M A N R A G E - |
|
| Om lådan blir dålig och slirar i lamellpaketet så blir oljan mycket mörk och luktar mycket illa | |
|
I mitt fall ovan var det i alla fall bull. När oljan och filtret byttes lämnades även lådan in för renoveringskoll och där var allt lungt. - H U M A N R A G E - |
|
|
MC-Bumsen: Kör ner till automatlådegurun Per i Trelleborg. Ligger bredvid bilprovningen i östra delen av stan. Tror nog att du skall låta honom titta lite på den innan du kastar ut pengar på en ersättningslåda.... Tänk bara på att vika lite tid till besöket - han har en förmåga att babbla på ganska bra ;-) |
|
|
Jag som precis beställde låda och arbete hos BMW... ... men tack för tipset i alla fall... nästa gång blir det Trelleborg först! För jäkla mycket på jobbet och hemma för att hinna lägga massa tid så det fick tyvärr bli en kostsam lösning :-( T0TTE |
|
stefannorr |
TOTTE> va får du ge för låda(begagnad)? + arbete? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.