|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis fixat till en 323 som jag skall ha som vinterbil. Den gick igenom besiktningen utan problem... Men det är en sak som jag undrar över det är så att den bolmmar vita avgaser som känns fuktiga. Det borde betyda att det läcker in kylvatten i cylindrarna men det försvinner inget kylvatten... Och det är inget klet i oljan eller olja i kylvattnet och bilen går bra... varför de vita avgaserna? Co värdet vid besiktnoingen var 1.7 Jag har kört bilen 45 mil idag och det ryker fortfarande... Lars | |
327i Nm Power |
Hej Detta är alldeles normalt. Detta är bara kondens i avgaserna som uppkommer nu när det är kallt ute. Detta sker på alla bilar. Inget att oroa sig över. Röken är bara farlig om den är blå, = olja. Om du kör bilen riktigt varm så bör det avta. |
| håller med Nm Power ingen fara att det ryker vitt akta om det börjar ryka blått | |
kamber |
om det rycker småt blåt behöver inte betyda att det e farligt heller /Mitt börjar vid 3500rpm när börjar ditt... |
|
Håll handen vid utblåset så den blir lite blöt. Lukta på vätskan, det brukar vara lätt att känna om det är glykol. Är du riktigt oblyg är det bara att smaka lite på det. Känns direkt om det är glykol (= sött). Men går det inte efter nån kylarvätska så lär det ju inte vara det som ryker. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.