AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
445

Vart köper man fördelarlock+vattenpump?

Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
Håller just nu på med d otroligt roliga jobbet å byta toppackning...(urk)
Å nu när jag ändå rivit så jä..la mycket så att man lätt kan parkera en Nissan Micra under huven så tänkte jag passa på att byta vattenpump och fördelarlock+rotor.
Undrar bara om d är nån annan som nyligen gjort d å vart ni köpt grejjerna nånstans? Fördelarn+rotor på Mekonomen är ju över tusen spänn. Vpump 570:-
Är grejjerna billigare på BMW? Nån som vet eller ska man behöva gå in på BMW å skämmas å bara ta en "prisuppgift"....
Sorry om jag verkar lätt irriterad i min text men jag vill verkligen inte avsluta min semester med å mecka med bilen... =)
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
du kan ju alltid ringa och fråga om dom har grejerna på lager och samtidigt (by the way) undra efter priset. Förutom att slippa skämmas, spar du tid.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
svintoleffe
Vattenpumpen till en 325, kostar runt 6-700 kr.
Fördelar locket runt lika pris har jag flör mig.
Rotorn har jag för mig allt ifrån 100-300 kr.

MVH Leffe
Vad är det för pinsamt med att ringa och fråga efter priser? Störtlöjligt! Alla vill ju sälja delar och då är lite service på sin plats. Jag är mer eller mindre "välkänd" vid regnr hos några bmw-mekar i stan tack vare att jag har ringt och tjatat om delar o priser, jag får tom rabatt ibland.

Hörru Chrille, lägg ner mekonomen för tusan dem är ju dyrare än bmw på det mesta och där dem är billigare är kvaliteten oftast mkt sämre än att prisskillnaden är motiverad. Jag kör iaf hellre med orginaldelar. En god vän till mig jobbar som mekare och han tycker oxå att dyronomens delar håller dålig kvalitet och de får inte helt sällan ta in bilar på garantireparationer.

Jag tror att fördelarlock och rotor till min 325a kostade ca 1100, vet inte om jag hade nån rabatt då men tror inte det. Vattenpumpen var runt en 5-hundring, bara bmw orginaldelar.
Re
66
Reppan
520i Touring -92
www.motornord.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.