|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har tips på hur man gör det bra? Vad ska man skära med, ska man använda såpvatten på rutan osv? | |
| en liten xmidig kniv får du nog med när du köper filmen, samt skrapa.. blanda vatten+nån/några droppar diskmedel i en sprayflaska å spruta på rutan samt filmen.. när du har där du vill ha den så pressas allt vatten ut med hjälp av skrapan.. spruta även vatten+diskmedel på ytan där skrapan dras.. blir mindre repor i filmen då =).. annars finns de monteringanvisning med när du köper film =) | |
| Tack! | |
|
om du köper ok, biltema eller någon sån toning så änvänd inte skrapan som följer med. Den skrapar toningen ganska mycket. Köp någón gummiskrapa istället. Bara ett litet tips... |
|
| Vad e det för typ av gummiskrapa man ska ha? | |
| Jag handlade en bra gummiskrapa på micro. Ser ut som en is-skrapa fast tjockare... och gjord av gummi. Det blev busenkelt med den. | |
|
sno morsans/sambons/frugans gummiskrapa som används när fönstrerna putsas :P det kör jag med varje gång, undviker repor och lättare att få ut vattnet. fast jag kör inte med nån droppe diskmedel, häller i en jäkla massa :P men då är jag en som slösar med det mesta också :D |
|
|
Hmm, angåendde tona rutor... Är det nån som använt tex hårtorkare för att "böja" filmen lite? Shake That Ass |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.