AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
913

Inkoppling av Radio Remote Retrofit E39

co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Hej,

Eftersom BMW-service inte lyckades reda ut varför min nyinköpa remotecontrol-nyckel (a´900:-) aldrig gick att få fungerande, så har jag rett ut det hela själv. Den mottagare som satt monterad i bakre högra dörrstolpen var inte gjord för detta. Fixade en sådan och beställde den kabel som ska gå från mottagaren och fram till boxen som sitter under handskfacket.
Frågan är nu bara: den vita kabeln som gör från den 3-poliga kontakten på mottagarenheten på vilket stift ska den in?

/HB

Freude am fahren
Nånting säger mig att den vita kabeln är strömförsörjningen till antennförstärkaren (sitter i samma enhet som fjärrmottagaren) på C-stolpen. Utan denna så får du ingen mottagning på stereon. Lite osäker på hur du menar, det kommer alltså en vit kabel framifrån stereon eller hur?

FP
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Nja,

det är inte riktigt så jag menar. Det som skiljer antennförstärkarmodellerna åt (utan/med fjärrlåsning) är en 3-polig platt kontakt som har följande anslutningar:
1- röd/svart
2- brun/svart
3- vit/gul
(Den för radio fjärr har nr: 65 25 8 380 685)
De två första tror jag är spänningsmatning och ska förmodligen anslutas i säkringsboxen bak

Den vit/gula ska enligt skissen i BMW's ETK gå till ett av kontaktdonen som sitter i boxen på passagerarsidan som man ser när man tar bort täckkåpan under handskfacket.
Jag inbillar mej att den är till för att styra centallåset (?).

Det sitter mycket riktigt en annan ensam vit kabel för spänningsmatningen till antennförstärkaren så den funkar.

/H B

Freude am fahren
OK. Gul/vit kan mycket väl vara databussen.

FP
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Vet nå'n vilket stift den isåfall ska in på och i vilken kontakt?

/HB

Freude am fahren
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Någon som vet?????

/ HB

Freude am fahren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.