AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.750

Klä om stolarna, bra sadelmakare, pris?

Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Som rubriken ssäger, jag behöver tips på någon bra bilsadelmakare i skåne eftersom jag har behov av att klä om förarstolen. Vore trevligt att få reda på ett ungefärligt pris också.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
I malmö har vi en som heter national bilklädsel eller liknande. Dom ligger på Kirseberg i malmö och dom har jag bara hört gott om.

Pris får du säkert om du ringer dom, vet bara att adressen är Södra Bulltoftavägen nummer xx

kommer du norrifrån så kör rakt in mot malmö, vid rödljuset svänger du vänster och kör framåt till du kommer till en rondell, väsnter i den och under en järnvägsbro så kommer det nästan direkt på höger sida.

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
Finns inte Alpinaklädslar att köpa? De vanliga finns iaf att köpa på BMW och är inte så svåra att byta själv. När jag köpte kostade klädseln till sittdynan 1000. Men det är ju förmodligen annat med Alpina, om det nu finns ...
Alpinas klädslar handsys på fabriken och är riktigt dyrt.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Alea iacta est, the dice is rolled
Det finns en komplett Alpinainredning till E36 (B3 iofs) till salu på börsen. Men det är väl inte så tursamt att det är lika som Alpina B8 har i sin B8 förstås? Priset var 5000 tror jag, då kanske det dessutom är billigare att laga hos en bilsadelmakare.
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Tja saken är den att man kunde för ett hutlöst pris beställa recarostolar istället för BMW original sportstolar till Alpina när förste ägaren skulle kryssa i tillbehörslistan, jag har lyckats komma över ett par sådana stolar och behöver ha dem omklädda för att matcha resten av inredningen

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Såg i senaste numret av AutoMotorundSport (svenska) en liten notis om detta. Kommer just nu inte ihåg så många detaljer, men det verkade vara prisvärda grejor.

Kanske kan vara ett litet tips!

Fransosen
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Fransosen....en notis om vad?

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Förlåt, lite snurrig i värmen igår.

AMS nr 16 sidan 22

"Nu finns att byta tygklädseln eller en tråkig skinnklädsel mot något roligare/snyggare.
Flera svenska bilsadelmakare har genom ett samarbete med ett internationellt produktionsbolag för läderklädslar,Jackspeedleather, tagit fram satser till attraktiva priser.
Inklusive montering kan en komplett klädsel kosta 20000 kr, minst 50% under originalpriset.
www.bilsadelmakare.nu"

Finns en bild på en Volvo 850stol som ser mycket bra ut. Om man gillar blått mocka förstås.

Hoppas att du blev lite klokare nu. Och att du hittar nån som kan hjälpa dig!

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.