|
|
|
|---|---|
|
Tjena bmw folk, jag åker camaro -93 med kompressor nu, men jag är lite sugen på vinterprojekt, jag har för tillfället rivit ner alla komp grejer ifrån camaron, dubbla IC kompressor, MSD tändningsbackare, bov.... osv. vad tycker insprutet på en 323 E21 om en sån kompressor som Procharger P1-SC god för 850hk. ?? är E21 lämplig att bygga på, jag tycker den är gullig och charmig. E30 är aldeles för vanlig med turbo iaf. En sak jag undrade också är om man kommer få mycket högra laddtryck om man använder samma remskivor som till camaron pga mindre motor? Bild på kompressorn = Länk mvh Ted | |
|
tjena! klart att du ska åka e21 med kompressor!=) Varför har du inte kvar den på Camaron? Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
Tjenare jocke nä jag har tagit bort allt pga besiktning, så grejerna ska dit nu igen, jag hittade en slangklamma som inte alls va dragen runt ett tryckrör =) sen ska en lite värre remskiva dit. går inte bilen riktigt bra då hela tiden istället för nu när den går bra ibland så funderar jag på att göra om den till orginal och sätta grejerna i en 142a eller E21 har inte bestämmt mig riktigt =) hur går det för dig med bilen då? |
|
|
Tjenare jocke nä jag har tagit bort allt pga besiktning, så grejerna ska dit nu igen, jag hittade en slangklamma som inte alls va dragen runt ett tryckrör =) sen ska en lite värre remskiva dit. går inte bilen riktigt bra då hela tiden istället för nu när den går bra ibland så funderar jag på att göra om den till orginal och sätta grejerna i en 142a eller E21 har inte bestämmt mig riktigt =) hur går det för dig med bilen då? |
|
| Hultqvist: du vet int var man kan hitta billiga kompressorer till salu? lite svårt att hitta någon vettig på bilskrotarna... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.