AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.838

nya färger till z4

Sida 2 av 2
vadå...går det att beställa andra färger än dem som finns på internet...typ gamla bmw färger
Du kan beställa PRECIS vilken färg som helst. Det finns inga begränsningar. Om det t ex är så att du fastnat för någon av Mercedes(!) färger så kan BMW Individual kleta på den på en Z4. Gamla BMW-färger går också bra. Inga begränsningar som sagt! :D

MVH
och bara 25000kr....en lemansblå skulle sitta fint..synd bara att man inte har pengar och ålder
vad kostar det att lacka om bilen i hos en vanlig billackerare då
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vill man vara dumsnål går det säkert ordna för runt 10.000. Men vem är så dum att dom tar sin fabriksnya Z4 och lackar om den?
Perfekt sätt att rasera värdet på sin bil!
ja men när ja får körkort komemr dem inte vara så nya
men jerry då är väl inte även dem priser vi pratar om aktuella heller?
Men jag tror det kan vara extremt svårt att få en bil lackad för 10.000 som acey tror. möjligen din Piaggio moppe. jag tror snarare på runt 30.000-35.000. Plus färg. men andra ord: dem som lackar om bilar är oftast lackerare själva eller deras polare. eller gör-det-själv-gubbar. Eller att bilen är skadad och behöver lackeras i alla fall.

Dock ska tilläggas att 1993 har jag lackat om en Fiat Bertone X1/9 i Polen för 2500kr inklusive båtbiljetten till Swinoujscie.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har lackat om en e36 för 10.000. Svart. Finns det folk som lackar vitt? Och nu menar jag inte färgen :)

Att på en bil som Z4 lacka om i en helt annan färg (dvs motorrum osv) kostar förmodligen betydligt mer om du inte känner någon. Dock är det fortfarande vansinne.

En yttre omlackering behöver inte bli speciellt dyrt (dvs omlackering pga repor eller liknande i bilens originalfärg) såvida man inte går vägen om BMW Group.
acey: blev du nöjd med E36an? även för att vara svartjopbb låter det billigt. då har dem nog maskerat hellere än plockat isär delar...
om man har sponsor blir det ju itne lika dyrt
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
z3c 4 ever: Jag minns inte exakt hur det gick till, blev helt klart nöjd. Lister på fronten och kjolen samt sidkjolar lackerades separat och satt inte på bilen vid inlämnadet utan lackerades och monterade själv dit dessa. Men firman används av ett par försäkringsbolag på orten. Det var ett bra pris. Men det är en annan sak att lackera om en bil i en helt ny färg.
En kompis till mig lackade om sin Skyline nyligen, i en helt ny färg, priset blev 10000:- och det blev faktiskt riktigt bra gjort.

MVH / Jacob
En kompis till mig lackade om sin Skyline nyligen, i en helt ny färg, priset blev 10000:- och det blev faktiskt riktigt bra gjort.

MVH / Jacob
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Se där, funkar visst forforande för 10.000 fast detta var 4 årsen. Fast det priset måste ha varit ett extremt kompis pris om omlack i nyfärg gick på 10.000!
acey: Det roliga är att det var första gången han vände sig till denna lackerare. Ett plus för lackeraren var dock att bilen var nedplockad när han fick den. Men helt klart ett schysst pris. :)

MVH / Jacob
när jag var i österrike i sommras hörde jag att man itne får lacka bilen i nån annan färg än vad det står i registreringsbeviset.... är det så i sverige också
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du får ändra färgen i sverige, det ändras under en vanlig besiktning så inga problem.

Jacob: Ja helt klart bra pris! Nästan så man blev sugen fast jag inte har något som behövs lackas! ;)
tack för svarat acey
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.