|
|
|
|---|---|
|
Jag undrade det möjligtvis är så att det sitter samma diff på 328an som på M3an? Med tanke på att växellådan är den samma! MVH | |
| INGEN? | |
|
Hej Är inte samma diff .. 328an har annan utväxling mot vad m3an har. Min 328 har i allafall 2.93 diff medans m3an har 3.15. |
|
|
Tack för svaret.... Den utväxlingen känns lite väl hög till mina planer... Nån bra sida att se olika utväxlingar på bmw diffar? Skulle vilja veta vad 325 e36 har oxå? MVH |
|
| har för mig att även 325:an har 3.15 | |
|
Håller med Simon01 där.... Har med hört att även 325orna har 3.15.. Petra |
|
|
Okey bra då kan man ju göra ett ihop plock med en 328 låda och en 325 diff men anpassad kardan osv.... andra tips och ideer välkommnas=) Allt ska föresten sättas i en e30 med m50 maskin och turbo... |
|
|
Jag kör med 5vxl ZF låda, alltså den från M3, 328 och 528. För att få detta att funka ihop med min 325 diff så behövde jag även 328:ans kardan. Stämmer att 325 och M3 3,0 har 3,15. 328:ans diff ligger högre... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Är det samma diff i 325i sedan som i 325 i cabrio? jag bänkade min cabrio på Knutstorp i helgen och vi chansade på att det var 3.15 (stod inte på klumpen). Någon som vet om det skiljer mellan sedan och cabrio och i så fall vad cabrio har? Jag har kollat både instrbok och haynes servicebok men hittar inget. /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
Jag tänkte köre med M3/328 Låda och kardan och sen använda 325 Diff....(vill åt utväklingen) MVH |
|
|
325 cabrio: Det är samma på 325 cab som det är på 325 sedan. |
|
|
*Ripper* Behöver du en kardan som passar (328) så är det bara att höra av dig framåt hösten... Ska byta till M3 3,0 diff i min. (328:ans kardan passar alltså om man vill köra 5vxl Zf och 325 diff) Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
BBB>> Kanon=) Vet du vad det är för utväxling på den klumpen eller? finns det ingen som har en bra adress där det finns lite info om alla olika diffar? MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.